صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۸۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
انقلاب اسلامی؛ اقتدار و همبستگی ملی /

استاد حوزه علمیه گفت: 22 بهمن از روزهای مهم و به تعبیر امام (ره) از «ایام‌الله» است که باید در این روز حمایت خود از انقلاب را به تصویر بکشیم.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن،  اظهار کرد: ما در این مناسبت‌ها دو وظیفه اساسی داریم و آن اینکه در کنار آشنایی، رشد فکری و فرهنگی در ابعاد مختلف موضوع و مناسبت، باید به انجام شعائر نیز بپردازیم. در حقیقت حضور در راهپیمایی‌ تجلی و شور و احساسات اجتماعی، مذهبی، انقلابی و ملی است و باید تقویت شود.

وی ادامه داد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله راهپیمایی‌ها نمادی از حضور مردم در صحنه بوده است که این حضور با شرکت در انتخابات تثبیت و تایید می‌شود و باید هم در این راهپیمایی‌ و هم در انتخابات، برگ دیگری از افتخارات‌مان برای حضور در صحنه‌ها و استقامت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی را به تصویر بکشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: 22 بهمن از روزهای مهم و به تعبیر امام (ره) از «ایام‌الله» است که باید در این روز حمایت خود را از انقلاب به تصویر بکشیم.

گرجی خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به جامعه جهانی این پیام را می‌دهد که ملت ما پای آرمان‌ها ایستاده و هر چند با سختی‌ها و مشکلات زیادی مانند تحریم‌ها و مسائل اقتصادی مواجه است، ولی این حضور  اقتدار و استقامت ملت را نشان می‌دهد. 

گفت: به علاوه، حضور مردم این پیام را به مسئولین می‌رساند که مردم پشت آنها هستند و آنها هم باید برای مردم کار و تلاش کنند. حضور مردم در راهپیمایی پیام‌آور امید برای دوستان، و ناامیدی برای دشمنان است.

گرجی تصریح کرد: عدم حضور برخی از افراد و شخصیت‌ها در راهپیمایی گاهی به عظمت راهپیمایی لطمه وارد می‌کند. از طرف دیگر طرح شعارهای حزبی، و انتقادی از مسئولان که بیانگر مطالبات به حق مردم است، در این روز چندان درست نیست، زیرا در روز 22 بهمن ما باید آغاز انقلاب و آغاز جمهوری اسلامی را جشن بگیریم و البته مسئولین هم باید نگاهی به وعده‌ها و مطالبات مردم داشته باشند.

انتهای پیام