صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین به پویش انجام یک کار امام زمانی اشاره کرد و گفت: در این پویش هر کس یک کار را به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) و خوشنودی ایشان انجام می‌دهد، برای مثال پرداخت حساب‌های نسیه خانواده‌های نیازمند، از جمله کارهایی است که می‌توان انجام داد.

حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در گفتگو با ایکنا از قزوین، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات در سراسر کشور از سوی ستاد نیمه شعبان استان قزوین ۹ برنامه برای این ایام تدارک دیده شده است و تمامی برنامه‌های در نظر گرفته شده با همکاری هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی دنبال می‌شود.

کبودوند تصریح کرد: مهمترین برنامه ستاد پخش مراسم احیای شب نیمه شعبان و انجام اعمال منتسب به این شب از شبکه استانی قزوین است که این برنامه از ساعت ۱۲ نیمه شب با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی خضری و مداحی حاج محمد نبوی پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به صورت زنده دنبال کنند.

پویش جشن خانگی

وی در تشریح دیگر برنامه در نظر گرفته شده در این ایام بیان کرد: پویش جشن خانگی در راستای برپایی محافل جشن در خانه‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته است لذا بیش از ۳۰۰ بسته لوازم تزئینی از سوی ستاد نیمه شعبان تهیه و توزیع شده است تا خانواده‌ها با استفاده از آن خانه خود را تزئین و جشنی برای امام زمان (عج) در منزل بگیرند؛ داخل این بسته‌ها اقلامی چون پرچم، بادکنک و ریسه قرار دارد که توسط شبکه محلات پخش شده است.

این فعال فرهنگی بیان کرد: جشن نیمه شعبان در محلات با همکاری شهرداری و ستاد مدافعان سلامت پیگیری می‌شود، در این طرح اقلامی توزیع شد تا شهروندان خود اقدام به تزئین محلات خود کنند. همچنین از سوی کمیته ارزاق و با کمک خیران بسته‌های ارزاق مواد غذایی تهیه شده است که در بین نیازمندان شناسایی شده توسط شبکه محلات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰۰ بسته توسط کمیته ارزاق توزیع شده است و ۳۱۳ بسته نیز تا نیمه شعبان توزیع خواهد شد، گفت: تمامی این بسته‌ها به یاد مرحوم «سعید خورشیدی» دبیر ستاد اربعین استان قزوین و از جوانان فعال فرهنگی و انقلابی استان که به تازگی به دیدار حق شتافته است؛ تدارک دیده و به تصویر وی مزین شده است تا یاد آن مرحوم گرامی داشته شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های مرحوم خورشیدی گفت: وی در همه ایام و مراسم‌ مذهبی و معنوی از جمله جشن‌های نیمه شعبان فعال بود و با سعه صدر و منش و بزرگواری بسیار با مجموعه‌های مختلف تعامل داشته و ارتباط برقرار می‌کرد.

یک کار خداپسندانه به نیت خوشحالی امام زمان(عج)

وی با بیان اینکه در این ایام جای خالی مرحوم خورشیدی بسیار محسوس است، ادامه داد: همدلی و وفاق امروز در بین مجموعه‌های مختلف فرهنگی و هیئت‌های مذهبی را می‌توان از ثمرات تلاش‌ها و مجاهدت‌های مرحوم خورشیدی در سال‌های مختلف فعالیتش دانست که توانست فرهنگ مشارکت و همدلی، کار مشترک و جمعی و وحدت در فعالیت بین مجموعه‌های مختلف شهر قزوین را نهادینه کند.

وی با اشاره به پویش انجام یک کار امام زمانی عنوان کرد: در این پویش هر کس یک کار را به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و خوشنودی ایشان انجام می‌دهد، برای مثال پرداخت حساب‌های نسیه خانواده‌های نیازمند، خرید اقلام برای سالخوردگان و سالمندانی که توان خروج از منزل را ندارند و یا اهدای مواد شستشو کننده و ضدعفونی کننده به خانواده‌های نیازمند از جمله کارهایی است که می‌توان انجام داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: در واقع در این پویش هر کدام از افراد یک کار خداپسندانه را به نیت خوشحالی امام زمان (عج) و تعجیل در فرج ایشان انجام می‌دهند و آن را برای ستاد نیمه شعبان ارسال کرده تا و زمینه انتشار این کار خداپسندانه انجام شود.

وی با اشاره به تأکیدات مستمر مبنی بر احیای شب نیمه شعبان گفت: از جمله کارهایی که می‌توان در این ایام انجام داد راه اندازی پویش کمک به احیای این شب است لذا در این طرح هر فردی ۱۰ نفر از نزدیکان و دوستان خویش را به احیای شب نیمه شعبان در منزل دعوت می‌کند تا از فیوضات این شب بهره‌مند شوند.

کبودوند برگزاری مسابقه «مهدی یاران کوچک» را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام دانست و افزود: این مسابقه در حوزه نقاشی، شعر خوانی و نوشتن نامه برای امام زمان (عج) ویژه خردسالان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ساخت اپلیکیشن‌های مهدوی

این فعال فرهنگی با اعلام اینکه علاقه‌مندان می‌توانند پست برتر مهدوی خویش را که در فضای مجازی منتشر شده است را به ستاد نیمه شعبان ارسال کنند تا منتشر شود، افزود: برگزاری شب شعر مهدوی از دیگر برنامه‌های مرتبط با میلاد امام زمان (عج) است که شاعران می‌توانند اشعار خود را به مدت یک دقیقه ضبط و برای ستاد نیمه شعبان قزوین ارسال کنند.

وی ادامه داد: ساخت اپلیکیشن‌های مهدوی با استفاده از نرم افزار خوشه فرصت دیگری است که در اختیار علاقه‌مندان گذاشته می‌شود، این نرم افزار به‌گونه‌ای طراحی شده تا کسانی که تجربه این کار را ندارند نیز بتوانند با استفاده از آن اپلیکیشنی را در حوزه مهدوی تهیه و منتشر کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های ستاد نیمه شعبان مردمی است و خیران بانی برگزاری بسیاری از برنامه‌های آن شده‌اند، اضافه کرد: ستاد نیمه شعبان یک مجموعه مردمی است که فعالیت‌های آن با همکاری هیئت‌های مذهبی، ستاد مدافعان سلامت و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی انجام می‌شود که خوشبختانه مشارکت خوبی دارند، ضمن اینکه دستگاه‌هایی چون شهرداری نیز همکاری لازم را با این ستاد داشتند.

انتهای پیام