صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان استان مراحل 14 گانه و استانی به‌صورت غیرحضوری به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با یادآوری اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت‌های جمعی از جمله برگزاری مرحله 14 گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان به تعویق افتاد، گفت: این مرحله از مسابقات بنا بود که در اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما به دلیل تعطیلی مدارس برگزاری این مرحله میسر نشده بود.

وی افزود: با توجه به اپیدمی شدن بیماری کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت وزارت مبنی بر عدم برگزاری هر گونه مسابقات به‌شکل حضوری و عدم اجرای حضوری  مسابقات مرحله چهارده گانه، اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش فارس این مرحله از مسابقات را در دو بخش آوایی و پژوهشی با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت به شکل غیرحضوری برگزار خواهد کرد.

زین‌العبادی با بیان اینکه مسابقات مرحله کشوری نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد، گفت: منتخبان مرحله استانی برای مسابقات غیرحضوری رشته‌های پژوهشی به میزبانی مشهد مقدس ورشته‌های آوایی به میزبانی تهران معرفی خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس ادامه داد: نحوه ارسال آثار به شیوه سی دی یا مسابقات کشوری بر خط و آنلاین متعاقباً اعلام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‎‌های قرآنی در آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین دستیابی به حیات طیبه که در آیه 97 سوره نحل « مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ؛ هر كس از مرد يا زن كار شايسته كند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاكيزه‏اى حيات [حقيقى] بخشيم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏ دادند پاداش خواهيم داد» بیان شده است، از اهداف کلان آموزش و پرورش تلقی شده است.

زین‌العبادی ادامه داد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در کلیه ابعاد فردی اجتماعی و سیاست‌ها راهبردها و اهداف کلان اداره‌کل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش است.

‌وی اضافه کرد: در این راستا اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت متبوع در جهت توسعه و ترویج این سه منشور نورانی برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که یکی از آنان برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در پایان این مسابقات را بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن،عترت و نماز برشمرد.

انتهای پیام