صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۲۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در جامعه، به ویژه دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها یک اصل و وظیفه همگانی است.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مصطفی صالحی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین، در جلسه توسعه فرهنگی قرآنی تصریح کرد: دستیابی به جامعه‌ای که متمسک به قرآن و عترت است در گرو عزم و اراده هماهنگ مدیران برای توسعه و نشر فرهنگ قرآنی و آموزه‌های مرتبط با آن است.

وی منشور توسعه فرهنگ قرآنی را نخستین حرکت و قدم در حوزه قرآن کریم دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای طی کردن این مسیر باید به‌گونه‌ای باشد که در آن کلیات ساختار اجرایی، اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی به‌طور کامل اجرا شود.

این مسئول امور شهری و شوراها با اشاره به اهمیت توسعه و ارتقاء فرهنگ قرآنی در کلیه سطوح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهری و روستایی، تصریح کرد: تحقق این موضوع وابسته به عزم، اراده و هماهنگی مدیران شهری و روستایی برای توسعه و ساماندهی فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی در شهرها و روستاها است.

به گفته وی، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها لازمه این موضوع بوده و باید به خانه‌های قرآنی موجود در حوزه شهرها و روستاها بیش‌ازپیش توجه شود.

صالحی با تأکید ویژه بر اهمیت این موضوع از تمامی مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا خواست تا از تجربیات خود در این زمینه استفاده کرده و با حداکثر ظرفیت خود در همه زمینه‌ها برای توسعه این فرهنگ استفاده کنند.

انتهای پیام