صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

یک واحد آموزشی عشایری خیرساز با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان در روستای الله‌آباد بخش نگین کویر فهرج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از آموزش و پرورش استان، عباس ضیاء، معاون آموزش و پرورش عشایری استان در حاشیه افتتاح واحد آموزشی عشایری گفت: این آموزشگاه 3 کلاسه در روستای الله‌آباد با زیربنای 180 متر مربع در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع احداث شده و برای ساخت آن 360 میلیون تومان هزینه شده است که هزینه آن را جمعی از فرهنگیان خیر پرداخت کرده‌اند.

وی با تشکر و قدردانی از این خیران افزود: شهرستان فهرج شرایط خاصی دارد؛ هم از لحاظ رشد جمعیتی و هم تخریبی بودن تعدادی از مدارس، از اینرو از خیران دعوت می‌کنیم که برای ساخت مدارس در این شهرستان مشارکت کنند.

ضیاء با اشاره به اینکه با افتتاح این آموزشگاه شاهد افتتاح سی و نهمین مدرسه عشایری در استان کرمان هستیم، بیان کرد: با توجه به شرایط خاص و موضوع ترک تحصیل دانش‌آموزان به علت نبود آموزشگاه در فهرج از همه خیران می‌خواهیم که در زمینه ساخت مدرسه در این شهرستان همکاری کنند.

فرشته مؤذن، سرپرست گروه همیاران مهر تهران نیز در این مراسم گفت: ما معلمان منطقه یک آموزش پرورش استان تهران به منطقه فهرج آمده‌ایم که اولین آموزشگاه را بسازیم که خوشبختانه امروز این مدرسه 3 کلاسه در مقطع ابتدایی به بهره‌برداری رسید که قبلاً دانش‌آموزان این آموزشگاه در کانکس تحصیل می‌کردند.

وی همچنین از فعالیت‌های حمایتی فرهنگیان تهران از دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان‌های ریگان و فهرج خبر داد و افزود: یک‌هزار و 500 دانش‌آموز در فهرج و ریگان در حدود 5 سال است که تحت پوشش برنامه‌های حمایتی گروه همیاران مهر هستند.

مؤذن از توزیع بسته‌های حمایتی کیف، کفش و لباس بین دانش‌آموزان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها خبر داد و بیان کرد: این آموزشگاه از کمک‌های معلمان تهران احداث شده و ما وابسته به نهاد یا سازمان خاصی نیستیم و از هیچ جا حمایت نشده‌ایم و یک گروه مردم‌نهاد و خودجوش هستیم.

انتهای پیام