صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در سطح استان با احتساب ۱۶ نفر از فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته به ۲۶۴۰ نفر رسید.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در سطح استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خویش را از دست دادند، اظهار کرد: از این تعداد 5 نفر در خوی و 4 نفر در ارومیه بوده و مابقی اهل شهرستان‌های دیگر استان بودند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار تعداد فوتی‌های کرونایی در استان برابر با دو هزار و ۶۴۰ نفر است، افزود: این آمار در پاییز امسال روند رو به رشدی به خود گرفته است در حالی که بهار امسال تعداد فوتی‌ها در استان اغلب اوقات تک‌رقمی بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان به حدی بود که روزانه بالای ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شدند، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته پس از روزها این آمار به زیر ۲۰۰ نفر یعنی ۱۹۰ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش تعداد بستری‌های همکاری مردم برای اجرای هوشمند محدودیت‌های کرونایی لازم است، تصریح کرد: تنها راه مقابله با این بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و مردم نقش اصلی را در مبارزه با این بیماری دارند.

آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۴۱ نفر در سطح استان به دلیل مشکلات تنفسی بستری هستند، گفت: از این تعداد با انجام آزمایش ابتلای ۷۹۶ نفر به کرونا تائید شده و سایر بستری‌ها نیز به علت قطعی نبودن جواب آزمایشها به عنوان بیمار مشکوک به کرونا تلقی می‌شوند.

انتهای پیام