صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۷۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به دستیابی به موفقیت‌هایی در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، خواستار تداوم و گسترده‌تر شدن اقدامات این طرح تا مهار كامل كرونا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 24 دی‌ماه در نشست قرارگاه استانی شهید قاسم سلیمانی كه با حضور استاندار و رئیس بسیج جامعه پزشكی كشور برگزار شده بود، با اشاره به دستاوردهای مثبت این طرح از ابتدا تاکنون، گفت: اقدامات طرح شهید سلیمانی تا مهار و کنترل کامل کرونا باید گسترده‌تر شود.

وی با اشاره به گستردگی ابعاد مبارزه با بیماری کووید۱۹ در عرصه‌های مختلف، گفت: مجموعه سپاه، سازماندهی ظرفیت‌های مردمی را بر عهده دارد و در حوزه‌های مختلف با کمک مردم حضور پیدا می‌کند که یک بخش آن مربوط به حوزه سلامت است.

بوعلی، اقدامات فراگیر و موفقیت استان در مقابله با کرونا را مرهون وحدت و انسجام بین مسئولان و مردم دانست و افزود: اقدامات مطلوب و گام‌های بلندی که در طرح شهید سلیمانی برداشته شد، حاصل برکت خون آن شهید بوده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تأکید کرد: سپاه فجر با تمام امکانات در خدمت مردم است و افتخار می‌کند گامی برای رفع این مشکل در استان بردارد و هر کاری که به نفع مردم باشد، انجام می‌دهد.

محمدرضا رجبی، معاون عملیات سپاه فجر استان فارس نیز  در ادامه این نشست، گزارشی از اقدامات سپاه فجر در مقابله با کووید۱۹ و طرح شهید سلیمانی ارائه کرد.

کنترل قرنطینه خانگی، اجرای گشت‌های ویژه، غربالگری، رفع آلودگی‌های محیطی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، فرهنگ‌سازی و اقدامات رسانه‌ای از جمله محورهای مطرح شده در این گزارش بود.

رجبی در این گزارش به عملکرد تیم‌های حمایتی شامل بلوک‌های سازماندهی شده، تیم‌های حمایتی سازماندهی شده، خدمات حمایتی معیشتی، بهداشتی درمانی و اکسیژن تراپی پرداخت و گفت: خدمات تیم‌های مراقبتی عمومی نیز به بلوک‌بندی شهری، رسیدگی به بیماران و انجام تست‌های سریع اختصاص دارد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست ضمن اعلام مشارکت ۳۳ شبکه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان، گفت: تشکیل کمیته ستادی طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح دانشگاه، تبیین اهداف و اصول اجرای طرح برای مسئولان استانی، ستاد دانشگاهی و شبکه‌های بهداشت و درمان، ارتباط گیری با سازمان‌های دخیل به ویژه بسیج مستضعفین، هلال احمر و شهرداری و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و اجرایی، جذب، آموزش و صدور کارت برای افراد داوطلب مشارکت‌کننده در طرح از بسیج، هلال احمر، داوطلبان سلامت و سفیران سلامت، اجرا و پایش مستمر پیشرفت طرح و تصمیم‌گیری برای تسهیل و تسریع در اجرای طرح از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به آموزش اعضای مختلف تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در رده پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان و دیگر اعضای این مجموعه، ادامه داد: همچنین برای موفقیت هرچه بهتر در اجرای این طرح، کار آموزش نیروهای بسیجی، سفیران سلامت، داوطلبان سلامت و سایر گروه های داوطلب نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به معرفی خدمات تیم‌های رهگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداخت.

لطفی با بیان اینکه با اجرای این طرح، قدم‌های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است، گفت: استان فارس از ابتدای شیوع وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها داشته و نسبت به میانگین آمارهای جان‌باختگان کشور و دنیا، در وضعیت بهتری هستیم.

وی این موفقیت را حاصل زحمات تیم‌های بهداشتی درمانی و مسئولان دانست و افزود: همکاری سپاه فجر استان فارس در مدیریت بحران کرونا مثال‌زدنی بوده و با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز وضعیت استان بهتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأكید بر اینكه لازم است مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجموعه سلامت را یاری رسانند تا وضعیت مناسب استان استمرار داشته باشد،‌ گفت: با همت دانشمندان ایرانی به‌زودی واکسن داخل تولید و به مردم کشور تزریق شود.

انتهای پیام