صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۳۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: در زمستان سال گذشته 70 کلاس آموزشی در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در گروه‌های سنی مختلف از سوی این مرکز به شیوه مجازی برگزار شد.

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری 70 کلاس قرآنی در رشته قرائت و حفظ در البرز به همت این اداره قرآنی، اظهار کرد: اداره امور قرآنی استان البرز در زمستان سال گذشته 70 کلاس قرآنی ویژه بانوان در گروه‌های سنی مختلف به شیوه مجازی برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه با اتمام کلاس‌های مذکور به فراگیرانی که در آزمون پایانی دوره موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهی پایان دوره اعطا می‌شود، افزود: دوره‌های آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن‌ کریم نیز ویژه بانوان طی مدت یاد شده سال گذشته برگزار شد که قرآن‌آموزان با گذراندن دوره سه جلدی ترجمه و مفاهیم قرآن توان یادگیری تعداد زیادی از آیات قرآن را به سادگی دارند.

این مسئول بیان کرد: برگزاری دوره‌های تفسیری نیز از دیگر دوره‌های اجرایی این اداره قرآنی طی سال گذشته بود و هدف اصلی برگزاری این فعالیت مجازی بیان دستورالعمل‌های کاربردی قرآن به شیوه کوتاه و مختصر است که توسط مربیان قرآنی دارای مدرک تفسیر اجرا شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با تأکید بر اهمیت جایگاه کلاس‌های آموزشی قرآن به‌ویژه در بحث تفسیر، گفت: باید راهکار‌های کلیدی و اصولی برای فهم و بیان تفسیر قرآن آموزش داد تا دانش‌پژوه فعال در این حوزه بتواند پس از چند سال فعالیت آموزشی، تفسیر را به شیوه‌ای کاربردی اجرا کند.

ملازاده در پایان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بحث شکل‌گیری سبک زندگی قرآنی و اسلامی و گسترش معنویت در جامعه و بین قشر جوان است از این رو باید بستر‌های لازم برای گسترش سبک زندگی قرآنی را فراهم کنیم که برپایی دوره‌های قرآنی می‌تواند در این مسیر مؤثر باشد.

انتهای پیام