صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تداوم افزایش میزان مراجعه مردم به مراکز سرپایی درمان کرونا، از مثبت شدن بیش از ۷۰ درصد تست‌های کرونا در استان قم خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت استان قم، امروز، یکم شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تداوم افزایش میزان مراجعه مردم به مراکز سرپایی بهداشت اظهار کرد: البته تعطیلی روزهای اخیر می‌تواند به کنترل چرخش ویروس در جامعه کمک کند، به شرط آنکه مردم نیز رعایت بیشتری را در برنامه خود داشته باشند.

وی سپس به فعالیت ۱۶ مرکز واکسیناسیون در شهرستان قم و ۵ مرکز واکسیناسیون در بخش‌های استان توجه داد و گفت: معمولاً به صورت روزانه ۱۲ تا ۱۳ هزار دُز واکسن کووید ۱۹ در استان تزریق می‌شود که البته این عدد با تأمین بهتر واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند تا سقف ۲۰ هزار دُز نیز افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه مشکلاتی در روزهای اخیر درباره تأمین واکسن وجود داشته است ابراز امیدواری کرد با واردات بیشتر واکسن و همچنین افزایش تولید واکسن ایرانی، سرعت واکسیناسیون نیز در کشور و در استان زیاد شود.

محبی درباره راه‌اندازی مراکز جدید واکسیناسیون در استان نیز گفت: فعلاً و تا زمانی که سهمیه واکسن استان افزایش نیابد، مرکز جدیدی را راه‌اندازی نمی‌کنیم، البته جانمایی‌ها برای تجهیز مراکز جدید انجام می‌شود تا در صورت لزوم و طی ۲۴ ساعت، مراکز جدید مورد نیاز راه اندازی شود.

وی با اشاره به باز بودن سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای متولدان سال‌های ۱۳۶۰ و قبل از آن در استان قم یادآور شد: متأسفانه راه اندازی برخی ایستگاه‌های صلواتی در روزهای اخیر و همچنین برگزاری مراسم عزاداری در مکان‌های مسقف و بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله چالش‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان است که باید نظارت‌های دقیق‌تری درباره آنها اعمال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال درباره میزان استقبال گروه‌های مختلف سنی در استان از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا گفت: استقبال از واکسیناسیون در بین افراد ۶۵ تا ۷۹ سال از مرز ۷۰ درصد گذشته است، اما متأسفانه این امر در میان افراد ۸۰ سال و بیشتر در استان حدود ۶۳ درصد گزارش می‌شود.

وی افزود: البته استقبال از واکسیناسیون در بین افراد ۶۰ تا ۶۴ سال نیز به مرز ۷۰ درصد رسیده است و می‌توان امیدوار بود که این استقبال در روزهای آینده برای افراد ۵۰ سال و بیشتر و همچنین فراخوان‌های جدید نیز با رشد قابل توجهی رو به رو باشد.

انتهای پیام