صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
توسط اوقاف کرمان

همایش تجلیل از مدافعان سلامت با تجلیل از 313 عضو کادر بهداشت و درمانی کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان شامگاه 21 مهر و به مناسبت دهه وقف همایش «تجلیل از مدافعان سلامت» با هدف همدلی و همراهی با کادر بهداشتی و درمانی، در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان، کادر درمان و خانواده‌های شهدای سلامت کرمان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علی جلالی؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و دهه وقف بیان کرد: وقف یکی از سنت‌های پسندیده دین اسلام است که از آن با عنوان صدقه جاریه یاد شده است. این موضوع مورد تأکید پیامبر اسلام بود و دیگران را به این کار تشویق می‌کردند. ایشان خود نیز اولین واقف در دین اسلام بودند.

وی با بیان اینکه وقف مختص مسلمانان نیست و در ادیان قبل هم وجود داشته است و امروزه حتی موقوفاتی متعلق به ادیان دیگر از جمله زرتشتیان در کرمان وجود دارد، گفت: دین اسلام توجه خاصی به امر وقف داشته است و امروز در حدود 180 هزار موقوفه در سطح کشور وجود دارد. از این تعداد بیش از هشت هزار موقوفه در استان کرمان وجود دارد.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: استان کرمان جزو شش استان برتر در زمینه تعداد موقوفات است که با نیت‌های مختلف این وقف‌ها صورت گرفته و بیشترین نیت‌ها هم متعلق به تعزیه‌داری امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از موقوفات هم درمانی هستند، گفت: لازم است که در این بخش کاری صورت بگیرد و یکی از کارهایی که با توجه به نیاز جامعه در دستور کار داریم، بحث فضاهای درمانی است. در این ارتباط ما ۳۴ هزار متر زمین را با پیگیری امام جمعه کرمان آماده کردیم که امیدواریم بتوانیم با همراهی علوم پزشکی کرمان یک وقف مشارکتی در حوزه درمان در استان شکل دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان در بخش دیگری از سخنانش به بیان اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان در زمان کرونا پرداخت و گفت: سازمان اوقاف از ابتدای امر برای خدمت به ستاد کرونا همراه بود. از جمله این کارها بسته شدن بقاع متبرکه در ابتدای شیوع ویروس بود و اکثر بقاع کارگاه تولید ماسک شدند.

وی انجام 14 مرحله کمک‌های مومنانه و توزیع ۴ مرحله میان وعده و یک وعده غذای گرم سفره تبرک امام حسین(ع) در بیمارستان‌ها را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در زمان کرونا در کرمان دانست و گفت: ما نمی‌توانیم قدردان زحمات کادر درمان باشیم و امروز اداره اوقاف با در نظر گرفتن عدد مقدس ۳۱۳، از 200 نفر با اهدای لوح تقدیر و از ۱۱۳ نفر دیگر با تقدیم کمک‌هزینه زیارت مشهد مقدس تقدیر می‌کند.

انتهای پیام