صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها در سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان با تفکیک تعیین شده است، گفت: دستگاه‌ها در برابر اجرای سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی مسئولیت قانونی دارند و این سند به کلیه دستگاه‌‌های اجرایی ابلاغ شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز 14 آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: ضروری است که همه مسئولین به سند راهبردی فرهنگی و قرآنی استان توجه کنند و یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی مدیران در آینده میزان اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مشکل امروز نبود سند نیست بلکه عدم اجرای صحیح اسناد است، افزود: کمیته‌ای تحت عنوان نظارت و رصد، میزان اجرایی شدن اسناد فرهنگی و قرآنی استان همدان را مورد بررسی قرار می دهند.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان گفت: این سند، در سه بخش آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش و آموزش‌های عالی تدوین شده است.

شعبانی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها در سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان با تفکیک تعیین شده است، افزود: دستگاه‌ها در برابر سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی مسئولیت قانونی دارند و این سند به کلیه دستگاه‌‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوانی که در جهت تدوین سندهای فرهنگی و قرآنی استان صورت گرفته است، ساعت‌ها کار کارشناسی توسط اساتید و پژوهشگران برای تدوین سند قرآنی صورت گرفته است.

در ادامه علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی توجه به فرهنگ عمومی و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان است.

وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر دستگاه‌ها به مسائل فرهنگی استان بیان کرد: باید همگان تلاش کنند تا فرهنگ عمومی در جامعه موثر و پربارتر از گذشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به تدوین سند قرآنی در استان همدان گفت: سند ۵ ساله راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان با اسناد بالادستی تطبیق داده شده است.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه سند ۵ ساله راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان در شورای فرهنگ عمومی استان با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.

 

انتهای پیام