صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دفتر حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های دانش‌بنیان در دادگستری آذربایجان‌غربی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 15 فروردین در جلسه حمایت حقوقی- قضایی دادگستری استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نگاه کارشناسی، عمیق و همه‌جانبه در ابتدای هر سال با فرمانی نقشه راه و سیاست راهبردی را برای تمامی مجموعه‌ها تعیین می‌فرمایند و امسال نیز با نام‌گذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» این مسیر را تعیین کردند.

وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان یک مجموعه حمایتی می‌تواند حمایت حقوقی و قضایی لازم را از واحد‌های تولیدی که بر مبنای دانش‌بنیان و علم روز هستند داشته باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: دستگاه قضایی استان برنامه‌های متعددی در خصوص حمایت از واحد‌های تولیدی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در دستور کار خود داشته و دارد و در این مورد با تشکیل ۲۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان و با تصویب 77 مصوبه و ظرفیت قانونی خود مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد را مرتفع کرده است.

وی ادامه داد: همه مسئولین وظیفه شرعی و قانونی دارند که در تحقق فرمان مقام معظم رهبری تلاش کنند و هر کسی در این مسیر گام بردارد ولایی و میهن‌پرست است و در خط مقدم یک جنگ تمام عیار اقتصادی خدمت می‌کند.

عتباتی بیان کرد: دفتر حمایت معاضدتی و قضایی در دادگستری استان در آینده نزدیک به منظور حمایت حقوقی- قضایی از فعالیت‌های تولیدی و دانش‌بنیان استان با پشتیبانی همکاران قضایی و کانون وکلا و مرکز وکلا تشکیل می‌شود.

وی گفت: امیدوارم حمایت‌های لازم از سوی دادگستری استان، سازمان‌ها و نهادهای تابعه از کارآفرینان و افرادی که در زمینه تولید و دانش‌بنیان فعالیت دارند صورت گیرد تا شاهد رشد شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان و در نتیجه اشتغال‌زایی برای جوانان استان باشیم.

مجیدی دادستان مرکز آذربایجان‌غربی در این جلسه عنوان کرد: دستگاه‌ قضایی استان چندین سال است که در کنار سایر قوا اقدامات گسترده‌ای در حمایت از تولید استان دارد.

 وی یادآور شد: در سالی که گذشت با بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان تلاش کرده تا موانع را از پیش روی واحد‌های تولیدی مرتفع کند و در سال جدید نیز در عمل به دستور رهبر معظم انقلاب به مانند همیشه این حمایت‌ها را از شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان خواهد داشت.

انتهای پیام