صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۴۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: تعداد مراکز قرآنی باید در شهرها و بخش‌ها افزایش یافته و مراکز موجود نیز تقویت شده و قوی‌تر به فعالیت ادامه دهند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 27 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این بخش‌ که در محمدآباد برگزار شد، با اشاره به اول تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: از سازمان تبلیغات می‌خواهیم با تکیه بر جوان‌گرایی طرح‌های نو و برنامه‌های کاربردی و اثرگذار بر تمام گروه‌های جامعه را ابداع و بر این مبنا فضای مجازی را دریابند.

وی ادامه داد: مراکز قرآنی باید در شهرها و بخش‌ها بیشتر و قوی‌تر باشد. هیئت‌های مذهبی و عزاداری متکفل هستند؛ ما هیئت سکولار و ضد انقلاب نمی‌خواهیم و شعرها و ملودی‌های نامناسب را نمی‌پسندیم. لذا، این موضوعات باید کنترل و به سمت ارزشی‌سازی واقعی حرکت کند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مالیات و گلایه‌های اصناف در سراسر کشور، گفت: بازار نقش گسترده‌ای در ترویج فرهنگ دینی، سلامت فرهنگی و اقتدار اقتصادی کشور داشته و دارد و پیشبرد بخش زیادی از اهداف انقلاب اسلامی مرهون بازار است و این بازار بود که در هنگام اعتصاب‌ها و برای همراهی روحانیت نقش‌آفرینی کرد.

وی ادامه داد: این بازار بود که در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با تمام قوا برای پشتیبانی رزمندگان اقدام کرد، این بازار بود که در طول ادوار مختلف تاریخی هر کجا علما فریاد وااسلاما سر دادند و یا هل من ناصر گفتند از بازار لبیک شنیدند و این بازار و بازاریان و بازرگانان بودند که با صفا و صمیمت در عرصه‌های مختلف در نقاط مختلف جهان حضور پیدا کردند و با رفتار صحیح و خدا پسندانه خود موجب گسترش اسلام شدند.

مدرسی افزود: این بازار و بازاری‌ها هستند که امام از آن‌ها به بازوان ستبر انقلاب تعبیر می‌کند، حالا چه شده است که باید به بازار با نگاه متهم نگاه شود و اینچنین با بازاریان برخورد شود. بازار سوپاپ اطمینان اقتصادی کشور است و نباید به این سوپاپ اقتصادی فشار آورد، باز هم مسئولان استانی را دعوت می‌کنم به مطالعه دستورالعمل‌ها و شیوه‌های مطالعاتی امیرالمؤمنین که از این شیوه‌ها استفاده شود و اعتماد به مردم و انصاف جهت رونق اقتصادی برای مردم و دلگرم کردن تجار و کسبه برای کشور و آنگاه حل مشکلات بازار و بازاریان و این نگاه امیرالمؤمنین0ع) به کسبه است.

وی ادامه داد: اینکه هر استانی باید فلان مبلغ مقرری را بپردازد دور از عدالت و نگاه کارشناسی است و مالیات بر درآمد داریم نه مالیات بر اموال شخصی و هنوز حساب‌های اقتصادی از حساب‌های شخصی مردم تفکیک نشده است؛ چرا مأموران و سازمان‌های مالیاتی و صادرکنندگان بخشنامه‌ها این موضوعات را رعایت نمی‌کنند و مردم و بازار را تحت فشار قرار می‌دهد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هفته قوه قضائیه، گفت: به مردم عزیز توصیه می‌شود تا می‌توانند مراجعه به کلانتری‌ها، دادگستری‌ها و دادستانی‌ها و مراکز حل اختلاف و امثال این‌ها را کم کنند تا به این حجم و سر هر موضوع پیش پا افتاده‌ای نه برای خودشان و نه دیگران پرونده‌سازی نشود.

مدرسی ادامه داد: خلق و خوی پیشینیان گذشته به گونه‌ای بود که مسائل را با گفت‌وگو و رفع مشکلات طرفین حل و فصل می‌کردند و باید این موضوع مورد الگوبرداری صحیح قرار گیرد چراکه امروزه متأسفانه بالغ بر 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی داریم.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: به مسئولان نیز توصیه می‌شود بستر را برای کاهش پرونده‌سازی‌ها فراهم کنند به‌خصوص بانک‌ها و ادارات اجرایی، ثبت اسناد و سایر دستگاه‌ها به گونه‌ای کار و روش را ادامه دهند که پرونده‌سازی برای مردم و مراجعه به دادگستری‌ها کم شود. مسئولان قضایی هم تمام همتشان را برای انجام اقدامات مؤثر در جلوگیری از جرم به کار گیرند، البته به خانواده‌های زندانی رسیدگی باید شود.

انتهای پیام