صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۹۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان به صورت حضوری و آنلاین امروز، ۱۵ تیرماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، یکی از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان در کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» که امروز، ۱۵ تیرماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه رشد انسان شامل چهار بخش روانی، اجتماعی، جسمانی و عاطفی بوده است، اظهار کرد: در این راستا بهداشت روانی را به توانایی کامل برای ایفای نقش روانی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی تعریف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن سلامت روانی کامل باید تمام مهارت‌های چهارگانه را مد نظر قرار داد، افزود: در فرهنگ عامه سلامت جسمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما در پایگاه‌های سلامت مهارت‌های چهارگانه مدنظر است و در برخی موارد وضعیت عاطفی در اولویت قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه کردستان بیان کرد:  برای ایجاد، تأمین و تقویت سلامت باید مهارت‌های چهارگانه و مراحل رشد را مد نظر قرار داد.

 وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی سلامت فکر و روان  را قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران،  توانایی تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و توانایی حل تضادها و تمایلات شخصی به صورت منطقی، عادلانه و مناسب تعریف کرده‌اند، ادامه داد: اگر بخواهیم سلامت فکر و روان را تأمین کنیم باید بتوانیم ارتباط موزون و هماهنگ را با دیگران داشته باشیم.

رنجبر در ادامه با تأکید بر رفع مشکلات عاطفی گفت: مشکلات عاطفی اگر حل نشود، آسیب‌های اجتماعی و فردی زیان‌باری را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌های عاطفی در بحث ازدواج افزود: در این راستا مهارت‌های چهارگانه را مورد توجه قرار داد و در وهله اول باید مهارت‌ها را تقسیم‌بندی کرده و بعد از آن به کنترل مهارت‌ها بپردازد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: هر شهروند زمانی موفق است که بتواند محیط اطراف خود را تحت تأثیر قرار دهد و ارتباط موزونی را با محیط اطراف برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان عاطفی سه مبحث پیشگیری، کنترل و ایجاد مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: پیشگیری در حوزه مهارت عاطفی در اولویت قرار دارد.

این استاد دانشگاه افزود: رفتار  مطلقی در حوزه علوم اجتماعی وجود ندارد لذا برای بهبود سلامت روان نیازمند راهکارهای متفاوتی هستیم.

انتهای پیام