علت گمنامی آیت‌الله عطاردی چه بود؟
کد خبر: 1433765
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
آیت‌الله امجد به ایکنا پاسخ داد:

علت گمنامی آیت‌الله عطاردی چه بود؟

گروه اندیشه: به گفته آیت‌الله امجد، آیت‌الله عطاردی یک‌سره عمر خود را صرف موضوعاتی کرد که همه آثار وی منابعی برای علما و دانشمندان به حساب می‌آید.

آیت‌الله امجد، در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله عطاردی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ویژگی‌های علمی آیت‌الله عطاردی، گفت: ایشان از جمله بزرگانی بود که یک عمر قلم زد و با اهل بیت(ع) زندگی کرد.
آیت‌الله امجد با بیان این‌که علمای اسلام هیچ خاطره‌ و انگیزه‌ای ندارند، الّا این‌که به دین و قرآن و بشر خدمت کنند، بیان کرد: عطاردی، این مرد بزرگ، از کسانی بود که به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کرد و یک کتابخانه از آثار خود به یادگار گذاشت.
وی ادامه داد: علمای ما در شئون مختلف خدمت می‌کنند، بعضی‌ها با قلم خدمت می‌کنند، بعضی‌ها با بیان خدمت می‌کنند، بعضی‌ها با مدیریت خدمت می‌کنند و به هر حال علمای اسلام هدفی جز خدمت به بشر ندارند و اگر کسی این‌گونه نباشد و به فکر خودش باشد، جزء علمای اسلام نیست. کسانی که عالم اسلام هستند، جز خدا را در نظر نمی‌گیرند و جز رضایت خدا را عمل نمی‌کنند.
آیت‌الله امجد با بیان این‌که خوش به حال کسانی که در فکر خودشان و خدمت به خودشان، به خدا و اهل بیت(ع) دست بیاویزند، افزود: عطاردی به تنهایی در تمام کتابخانه‌های گوشه و کنار دنیا گشت و نوشت و زندگی کرد و زندگی‌اش با اهل بیت(ع) بود و راهش وقف برای اهل بیت(ع) شده بود.
وی در مورد ویژگی منحصر به فرد آیت‌الله عطاردی، بیان کرد: در میلیاردها بشر چگونه می‌توان فردی این‌گونه را یافت که یک‌سره عمر خود را صرف موضوعاتی کند که باقیات باشد و منبع باشد؟ همه کتب ایشان منابعی برای علما و دانشمندان است و این بسیار مهم است.
آیت‌الله امجد با اشاره به گمنامی آیت‌الله عطاردی، گفت: ایشان خیلی بزرگ بود، اما کسی او را نمی‌شناسد. چرا؟ چون که بزرگی‌اش در این بود که دنیا پیش او کوچک بود و خدا پیش او بزرگ بود. عالم اسلامی هم کسی است که خدا نزد او بزرگ باشد.

مطالب مرتبط
captcha