صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد با بیان روایتی از امیرالمؤمنان علی(ع)، ابراز کرد: قرآن کریم به عنوان یک معجزه الهی، برنامه‌ای کامل را برای حیات فردی و اجتماعی در اختیار بشر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جواد حامدزاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد، شامگاه پنجم تیرماه در مراسم معنوی «شبی با کلام وحی»، گفت: خانواده شهدا جایگاه والای دارند و کسانی از آن‌ها که قرآن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده‌اند، به سعادت بزرگی دست یافته‌اند.
وی با بیان روایتی از امیرالمؤمنان علی(ع) «قرآن نوری است كه خاموشی ندارد، چراغی است كه درخشندگی آن زوال نپذيرد، دريايی است كه ژرفای آن درك نشود، راهی است كه رونده آن گمراه نگردد، شعله‌ای است كه نور آن تاريك نشود، جداكننده حق و باطلی است كه درخشش برهانش خاموش نگردد»، ابراز کرد: قرآن کریم به عنوان یک معجزه الهی، برنامه‌ای کامل را برای حیات فردی و اجتماعی در اختیار بشر قرار داده است.
حامدزاده، تلاوت روزانه قرآن را موجب طراوت، شادابی و تازگی روح عنوان کرد و افزود: در همین راستا، جلسات قرآنی ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای بهره‌مندی از فضایل معنوی ماه مبارک رمضان، هشت جلسه جزء‌خوانی قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر شهرستان گناباد در این ماه ضیافت الهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراسم احیای لیالی قدر، محفل شبی با کلام وحی و تجلیل از قرآن‌آموزان شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد در ماه بهار قرآن است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقه حفظ سوره یاسین برای خانواده شاهد و ایثارگر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه مبارک رمضان است.
حامدزاده با اشاره به تجلیل از 200 فعال قرآنی جامعه شاهد و ایثارگر این شهرستان گفت: در همین راستا از ۶۳ برگزیده مسابقات قرآنی که سال گذشته در رشته‌های مختلف قرآنی فعالیت داشتند یا در مسابقات قرآنی شهرستان و استان، موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند، قدردانی شد.