صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۱۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
میرغضنفری بیان کرد:

گروه اجتماعی - فرماندار شهرستان رودبار گفت: شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه آن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد.

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان رودبار در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: با تاسیس نظام مردم‌سالار اسلامی ایران و به فرمان بنیانگذار دوراندیش آن نهادهای قانونی برای حراست و نگهبانی از دستاورد انقلاب اسلامی شکل گرفت که نهاد شورای نگهبان از محوری‌ترین آنهاست.

وی افزود: این شورای که از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه آن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد، نقش برجسته‌اش نظارت بر انتخابات و مرجع رسمی بودن در تفسير قانون اساسی است.

فرماندار شهرستان رودبار گفت: شورای نگهبان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران جايگاه ويژه‌ای دارد، به گونه‌ای است كه بودن آن در كنار مجلس قانون‌گذاری، موجب اعتبار آن می‏شود و وظيفه دارد تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی را از حيث عدم مغايرت با موازين اسلامی و قانون اساسی بررسی كرده تا در صورت عدم مغايرت، مصوبه مجلس، صورت قانونی به خود گيرد.

میرغضنفری گفت: بی شک نظارت بر قانونگذاری، تفسير قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از ميان مجموعه وظايف شورای نگهبان ویژه و دارای اهميت بسيار است و این همه در کنار تلاش مجموعه نظام و دولت تدبیر و امید تحت لوای رهبر معظم انقلاب اسلامی بسترها و مسیر اعتلای ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم می‌نماید.

انتهای پیام