صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۶۰۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

گروه معارف - امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اخلاق و معنویت را به جامعه تزریق کنیم، گفت: شجره طیبه، ایمان است و باید ایمان را در خود تقویت کنیم تا به موفقیت برسیم.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری امروز، ۳۰ آبان در مراسم جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، اظهار کرد: بزرگان بسیاری مانند شهید مطهری‌ها و مقام معظم رهبری و امام راحل در حوزه علمیه تربیت و پرورش یافتند.
وی با بیان اینکه طلاب جوان باید برای رشد و شکوفایی خود تلاش کنند، گفت: با اراده قوی می‌توان بسیاری از ضعف‌ها و نارسایی‌ها در جامعه را برطرف کرد.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: وضعیت امروز جامعه با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و اگر روحانیت اراده قوی داشته باشند می‌توانند هر کاری را انجام دهند و از هیچی همه چیز را بسازند.
مختاری با بیان اینکه باید اخلاص، علم و جدیت در وجود روحانیت باشد، اظهار کرد: طلاب باید نیاز‌های معنوی، اخلاقی و فکری مردم در جامعه را تامین کنند، چرا که این نیاز‌ها را دولت به تنهایی نمی‌تواند تامین کند.
وی با بیان اینکه اخلاق و معنویت را به جامعه تزریق کنیم، ادامه داد: شجره طیبه، ایمان است و باید ایمان را در خود تقویت کنیم تا به موفقیت برسیم.
امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهرکار اعتقادی انجام می‌دهند، اما در باطن می‌خواهند به ریشه انقلاب و اسلام ضربه بزنند.
مختاری اظهار کرد: روحانیون و طلاب باید معارف و اصول دین را باور کنند، یادآورشد: امروز اگر مردم در روحانیت و طلبه‌ها اخلاص، علم و جدیت را ببینند به طور قطع به ما توجه می‌کنند از این رو باید قدر سفره انقلاب که برای ما پهن شده را بدانیم.

انتهای پیام