صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی و نظارت برکانون‌های فرهنگی مساجد البرز گفت: فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند به منظور ثبت برنامه‌های خود ویژه ایام اوقات فراغت اقدام کنند.

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: نام‌نویسی طرح اوقات فراغت از خردادماه به‌مدت یک‌ماه در سطح مساجد استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های اوقات فراغت تابستانه از تیرماه آغاز شده است، افزود: این دوره‌ها شامل آموزش‌های قرآنی، علمی، ورزشی و هنری می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز بیان کرد: از آنجایی که اوقات فراغت نقش مؤثری در زندگی نسل نوجوان و جوان دارد، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از آن، اهمیت ویژه‌ای دارد و همیشه مورد توجه متولیان فرهنگی بوده است.

شکری ادامه داد: یکی از نهادهای پر سابقه و فعال در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت افراد، مسجد است و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند به نحو مؤثری از ظرفیت عظیم مساجد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مساجد یکی از فعال‌ترین و باسابقه‌ترین حوزه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید، افزود: در طرح‌های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن‌ کریم و تفسیر مدنظر است.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در ادامه در خصوص فرصت اعلام شده برای ثبت گزارش‌های ایام اوقات فراغت در سامانه بچه‌های مسجد، گفت: به منظور آمارگیری فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در ایام اوقات فراغت از سامانه بچه‌های مسجد گزارش‌گیری می‌شود.

وی افزود: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز تا 20 تیرماه فرصت دارند به منظور ثبت برنامه‌های خود ویژه ایام اوقات فراغت اقدام کنند.

شکری با بیان این مطلب که اعتبار و تخصیص بودجه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برمبنای ثبت گزارش‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است، اظهار کرد: گزارش ایام اوقات فراغت در 6 محور با رویکرد سند تحول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است لذا کانون‌ها باید هر چه زودتر نسبت به ثبت گزارش‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام