صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۴۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

گروه اجتماعی ــ  199 هزار و 200 دانش‌آموز زنجانی با ورود به 2500 کلاس در 9000 مدرسه بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.

به گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا کمرئی، اول مهرماه در آیین نواختن زنگ مهر در هنرستان دخترانه رضوان زنجان، اظهار کرد: مدرسه ظرفی برای قرارگیری دانش‌آموزان در محیطی برای تعلیم و تربیت است و هویت ملی و اعتقادی دانش‌آموزان را شکل داده و سبک زندگی صحیح را که همان سبک زندگی ایرانی - اسلامی است، به دانش‌آموزان می‌آموزد.
وی با اشاره به تقارن آغاز هفته دفاع‌مقدس با آغاز به‌کار مدارس، افزود: دفاع‌مقدس یکی از عناصر هویتی جامعه ما به حساب می‌آید که باید توجه داشت که دفاع‌مقدس مرور خاطرات افرادی است که هرگز فراموش نمی‌شود. این روزها یادآور عظمت و غرور یک ملت بوده و این دین بر گردن همه مردم است که تا زمانی که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته است، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، گرامی داشته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نسل جدید و نسل‌های آتی روزهای جنگ و دفاع‌مقدس را ندیده‌اند و تنها تکرار این یادآوری‌ها است که یاد و خاطره رزمندگان زنده نگه‌ می‌دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ادامه یابد.
وی با تاکید بر توسعه رشته‌های مهارت‌محور، یادآور شد: همه ارکان دولت و نظام بر این مهم تاکید دارند و به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در مدارس هستیم و دستانی که بتوانند کاری را انجام دهند، ارزش بالایی دارند و همان میزان که نیاز است در رشته‌های نظری عمیق‌ شده و پیشرفت کنیم باید به همان میزان در رشته‌های فنی و مهارت‌محور نیز پیشرفت داشته باشیم.
کمرئی زنجان را شهر فیلسوفان نامدار و افلاطونیان جهان اسلام خواند و افزود: علاوه ‌بر فیلسوفان، زنجان شهر شعرای نامدار و دانشمندان مشهور و توانمند حوزه فیزیک است، به همین دلیل است که زنجان در همه محافل به داشتن سرمایه انسانی غنی شناخته می‌شود و این افراد می‌توانند الهام‌بخش دانش‌آموزان این استان باشد.
امروز 199 هزار و 200 دانش‌آموز وارد 2500 کلاس در 9000 مدرسه استان زنجان شدند که 18 هزار و 200 نفر آن‌ها کلاس اولی هستند و 14 هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت آن‌ها را بر عهده دارند.

انتهای پیام