صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۰۰۸۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
اسقف اعظم ارامنه حوزه سيليسی عنوان كرد

جاثليق آرام كشيشيان، جهانی شدن و سكولاريسم را چالش و تهديد اصلی برای نظام ارزشی دينی برشمرد و افزود اين دو جريان مبلغ و مروج نسبی شدن ارزش‌های اخلاقی و در نتيجه تهديدی برای همه اديان هستند.


گروه سیاسی و اجتماعی: جاثليق آرام كشيشيان، جهانی شدن و سكولاريسم را چالش و تهديد اصلی برای نظام ارزشی دينی برشمرد و افزود: اين دو جريان مبلغ و مروج نسبی شدن ارزش‌های اخلاقی و در نتيجه تهديدی برای همه اديان هستند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جاثليق آرام كشيشيان، اسقف اعظم ارامنه حوزه سيليسی، امروز، 25 ارديبهشت‌ماه، در پنجمين دور گفت‌وگوهای دينی ميان مركز گفت‌وگوی اديان سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی و كليسای ارتدوكس ارمنی حوزه سيليسی با عنوان «نقش دين در ترويج ارزش‌های اخلاقی در جامعه»، گفت‌و‌گو را تنها راه هم‌زيستی اديان، فرهنگ‌ها و ملل دانست و خاطرنشان كرد: اين تفاوت‌ها در خلقت انسان به شرط دور نشدن اديان از هم ثروت و سرمايه‌ای برای پيروان در شناخت يكديگر است.


وی با تجليل از جمهوری اسلامی ايران و شخص آيت‌الله تسخيری، دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب به‌عنوان پيشگامان گفت‌و‌گو ميان اديان گفت: در پيش گرفتن مسير گفت‌و‌گو ما را به سمت هم‌زيستی متوازن رهنمون خواهد کرد، البته مشروط بر آن كه اين مفاهمه، محدود به فضای نشست‌ها و ميزگردها نماند و گام‌های مؤثر عملی در اين راه برداشته شود.


كشيشيان تفاوت جوامع غربی و شرقی را نه در دين بلكه در نگاه به دين عنوان و تصريح كرد: غرب، ارزش‌های اخلاقی را جدای از دين دنبال می‌كند و ميان آن دو حد فاصلی می‌گذارد، در حالی كه جوامع شرقی، اعم از مسلمان و مسيحی ارزش‌های اخلاقی را جوهر تفكيك‌ناپذير دين می‌دانند و قرآن و كتاب مقدس هم اين نگاه را تأييد می‌كند.


وی از دين در تفكر غربی به‌عنوان عنصری حاشيه‌ای نام برد و گفت: اسلام و مسيحيت شرقی، دين را دارای نقش محوری و اداره‌كننده جامعه در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، سياسی و اجتماعی می‌دانند و تنها با اين نگاه است كه نظام ارزش‌های اخلاقی در جامعه استوار می‌‌شود.


اسقف اعظم ارامنه حوزه سيليسی، جهانی شدن و سكولاريسم را چالش و تهديد اصلی برای نظام ارزشی دينی برشمرد و افزود: اين دو جريان، مبلغ و مروج نسبی شدن ارزش‌های اخلاقی و در نتيجه تهديدی برای همه اديان هستند؛ لذا اسلام و مسيحيت بايد برای دفع اين تهديد، حول نقاط و ارزش‌های مشترك، متفق شوند.