صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۴۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

گروه اجتماعی: در انتخابات ریاست شورای هیئات مذهبی شهرستان شیراز مظفر مختاری به‌عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی انتخاب شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نشست انتخاب رئیس، نایب رئیس و دبیر شورای هیئات مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)  با حضورمدیر کل تبلیغات اسلامی، اعضای شورای هیئات مذهبی و نماینده دفتر نهاد نماینده ولی وفقیه و مسئولان ذیربط یکشنبه، 24 آذرماه برگزار شد.



در این نشست مظفر مختاری با کسب ۷ رأی از ۹ رأی، رئیس، محمد علی نظیری نایب رئیس وعلی شاهینی دبیر شورای هیئات مذهبی شدند.



در حاشیه این جلسه سید ولی‌الله محمودی‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، ضمن تقدیراز اعضای شورای هیئات مذهبی سابق و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم زمردیان گفت: شورای هیئات مذهبی با برنامه‌ریزی و تعیین هدف به دنبال بالا بردن پرچم امام حسین(ع) و شناساندن اهداف اباعبدالله‌الحسین(ع) به مردم باشند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه بهره‌مندی از الگوهای صحیح رفتاری و شیوه‌های عزاداری، از اهداف شوراهای هیئات مذهبی است، گفت: این شورا در ایجاد انسجام و تحکیم وحدت در هیئت مذهبی نقش بسزایی دارد.



 بنا بر این گزارش، در پایان مظفر مختاری منتخب شورای هیئات مذهبی سومین شهر حرم اهل بیت(ع) در این جلسه گفت: امید است با تعامل میان همه هیئات مذهبی شهرستان شیراز، مردم و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای رفع مشکلات هیئت‌های مذهبی گامی مؤثر برداشته شود.



مختاری افزود: شورای جدید یک شورای یک دست توانمند و جوان است و امید می‌رود با استفاده از پتانسیل همه هیئات مذهبی، به خصوص هیئات باسابقه مشکلات و معضلات موجود در عزاداری‌های یکپارچه و منظم سومین شهر حرم اهل بیت(ع) مرتفع شود.



 رئیس جدید شورای هیئات مذهبی شیراز با اشاره به همدلی اداره‌کل تبلیغات اسلامی با شورای هیئات مذهبی و دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اولین برنامه اجرایی ما مبحث تعظیم در مقابل قیام حضرت سید الشهدا است که از همه مردم دعوت می‌شود تا در روز اربعین حسینی پیاده به سمت حرم احمدبن موسی(ع) روانه شوند.



وی همچنین با توجه به برپایی۵۰ ایستگاه صلواتی توزیع غذا در مسیرهای منتهی به حرم احمدبن موسی(ع) از مردم خواست تا نذورات خود را با مراجعه به شورای هیئات مذهبی واقع در اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس هدفمند و با برنامه‌ریزی توزیع کنند.



 وی خاطرنشان کرد: از همه ارگان‌ها، نهادها، مسئولان استانی و کشوری خواست تا با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی دینی و مذهبی در راستای پیشبرد مصوبات این برنامه‌ها دخیل و کوشا باشند.