صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۵۰۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱
عظیمی:

گروه اجتماعی: مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با تصریح اینکه هر فعالیت فرهنگی باید هدف‌دار باشد، گفت: نتیجه ارزشمند برپایی نمایشگاه‌های کتاب این است که استقلال فرهنگی کشور را حفظ و از نفوذ فرهنگ اجانب جلوگیری کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد عظیمی، مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شب گذشته، 14 دی‌‌ در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس در شیراز با تأکید بر اینکه هر فعالیت فرهنگی باید هدف‌دار باشد، گفت: اهداف این نمایشگاه نیزمشخص است اما تمام این اهداف باید منتج به یک نتیجه ارزشمند شود.



وی افزود: نتیجه ارزشمند برپایی نمایشگاه‌های کتاب این است که استقلال فرهنگی کشور را حفظ و از نفوذ فرهنگ اجانب جلوگیری کنیم.



عظیمی، لازمه دستیابی به این هدف را ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: یکی از این فعالیت‌ها، نمایشگاه‌های کتاب است.



مدیر‌ عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با تصریح اینکه این نمایشگاه، دویست و پنجاهمین نمایشگاه فرهنگی ایران است، افزود: همزمان با نمایشگاه مذکور، یک نمایشگاه نیز در یاسوج برپا شده است.



وی تأکید کرد: هرساله نمایشگاه‌های کتاب به‌لحاظ کیفی بهبود می‌یابند، ضمن اینکه هر سال نیز این نمایشگاه‌ها در استان‌های مختلف به‌صورت مستمر برپا می‌شوند.



عظیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 65 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب فارس وجود داشت اما امسال این میزان به یکصد هزار عنوان کتاب ارتقاء یافته است.



این مقام مسئول، بهبود کیفیت و کمیت این نمایشگاه را با حضور ناشران داخلی و خارجی خوب ارزیابی کرد و گفت: این تلاش‌ها باید ادامه پیدا کند علی‌رغم اینکه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم اما اجازه ندادیم که نمایشگاه تعطیل شود.



وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم به اهدافمان که همان مقابله با تهاجم و تهدیدات فرهنگی است، برسیم که مهم‌ترین کار در تهاجم فرهنگی توانمندسازی فرهنگی مردم است که این توانمندی در کتاب و کتابخوانی حاصل می‌شود.