صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۶۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان گفت: پیش‌نویس طرح مسجد؛ محور توسعه فرهنگ شهروندی به شورای شهر بندرعباس ارائه شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان امروز سه‌شنبه، 1 بهمن طی نشستی اظهار کرد: پیش‌نویس طرح «مسجد؛ محور توسعه فرهنگ شهروندی»  با هدف ایجاد ارتباط دو سویه بین شهرداری و مساجد در سطح شهر بندرعباس و حمایت از مساجد به‌عنوان نهاد مردمی فعال در سطح محلات اجرا می‌شود.



وی بیان کرد: حمایت از طرح گسترش فرهنگ شهروندی، مشارکت حداکثری مردم در مدیریت شهر و ارتقای فرهنگ عمومی در سطح شهر از دیگر اهداف این طرح است.



مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان تشکیل شورای محله با محوریت مساجد، مشارکت در تعمیرات و یا گسترش فضای مساجد، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مساجد را از جمله وظایف تعریف شده شهرداری در این طرح برشمرد.



به گفته پهلوانی، فعال‌سازی مردم در مشارکت مدیریت محلات و همکاری با شهرداری، مشارکت در ترویج فرهنگ شهروندی، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی شهرداری، همکاری در حفظ و نگهداری اموال عمومی در محلات و انتقال مشکلات نیز از جمله وظایف دبیرخانه کانون‌های مساجد در قالب این طرح است.



مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: این طرح به‌صورت نمونه در بندرعباس اجرا و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، در سایر شهرستان‌های استان هرمزگان اجرایی می‌شود.



پهلوانی خاطرنشان کرد: پیش‌نویس این طرح از سوی کارشناسان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با مشورت اعضای کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر بندرعباس تدوین شده است.