صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۸۲۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
شهردار اراک:

گروه اجتماعی: فضای سبز یکی از با اهمیت‌ترین و مؤثرترین عوامل حیات‌بخش انسان‌ها بوده که با ایجاد شرایط مساعد آب و هوایی نقش بسیار مهمی در سلامت و بهبود شرایط زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدابراهیم عباسی، شهردار اراک، 12 اسفند در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن بزرگ درختکاری در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: در این هفته شهرداری در مکان‌های عمومی و لازم هر روز اقدام به کاشت درخت و نهال خواهد کرد.

وی افزود: فضای سبز یکی از با اهمیت‌ترین و مؤثرترین عوامل حیات‌بخش انسان‌ها بوده که با ایجاد شرایط مساعد آب و هوایی در زمینه کاهش آلودگی‌های صوتی، تنفسی و کاهش درجه حرارت نقش بسیار مهمی در سلامت و بهبود شرایط زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند.

عباسی ادامه داد: لزوم ایجاد و توسعه فضای سبز به منظور بهبود و تلطیف هوا و زیبایی شهر‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: 10هزار نهال به مناسبت نخستین روز ازهفته درختکاری با شعار سرباز ، امنیت و فضای سبز به همت شهرداری در پدافند هوایی اراک کاشته شد.

شهردار اراک در پایان، خاطرنشان کرد: 410 هزار اصل نهال درخت در فضایی به مساحت 128 هکتار ازاراضی منطقه چقا به سازمان پارک‌ها و فضای سبز اراک عملیات تسطیح، علامت‌گذاری، شخم زدن و چاله‌کنی در سطح وسیعی از منطقه برای کاشت درخت به‌مناسبت هفته درختکاری آغاز شده است.