صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۲۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

گروه اجتماعی: مدیر مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی صحیفه سجادیه را منشور اخلاقی دانست و گفت: همه ادیان و مذاهب آسمانی، صحیفه سجادیه را قبول دارند و حتی بعضی از کشیشان مسیحی به‌عنوان دستورالعمل، آن را در کلیساها قرائت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی امروز دوشنبه، دوم تیر در نشست تخصصی درباره کنگره چهارم با حضور جمعی از مدیران و نخبگان هرمزگانی مقیم پایتخت، گفت: حضور اندیشمند مسیحی در کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) باعث شد که وی کتابی را در رابطه با این امام همام به رشته تحریر درآورد.

وی افزود: یکی از برکات کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) این است که حضور دکتر میشل کعدی در این کنگره باعث شد تا این اندیشمند مسیحی، کتابی را در رابطه با امام سجاد(ع) به رشته تحریر درآورده و در بیروت به چاپ برساند.

حجت‌الاسلام زائری کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه را منشور اخلاقی دانست و عنوان کرد: همه ادیان و مذاهب آسمانی، صحیفه سجادیه را قبول دارند و حتی بعضی از کشیشان مسیحی این کتاب را به‌عنوان دستورالعمل اخلاقی، برای پیروان خود در کلیساها قرائت می‌کنند.

وی، ارتباط مستمر عوامل برگزارکننده با مراجع عظام تقلید، ارائه گزارش عملکرد محضر این بزرگواران و دریافت پیام از مراجع را از دلایل موفقیت و اثربخشی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برشمرد و بیان کرد: انسجام بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان، طلاب و اندیشمندان از دیگر برکات این رخداد عظیم فرهنگی است.

این مدرس دانشگاه در ادامه گفت: بهترین اقدام برای رسیدن به خودباوری و پی بردن نیروهای ماندگار به لیاقت و شایستگی خود، فعالیت در راستای نشر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) است.

زائری ضمن تجلیل از عوامل برگزارکننده کنگره طی سه دوره، ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش بیشتر شاهد برگزاری هرچه بهتر کنگره امام سجاد(ع) در سراسر کشور باشیم.

وی ادامه داد: در کنگره چهارم باید از کسانی که در رابطه با شخصیت نورانی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه فعالیت مؤثری داشته‌اند به طور شایسته‌ای تجلیل شود.

مدیر مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در پایان از آمادگی این مرکز در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پیش کنگره در تهران خبر داد.

یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هر ساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.