صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۲۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
با برپایی محافل انس با قرآن؛

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزش‌های پدافند هوایی اراک ویژه‌برنامه‌های قرآنی این مرکز را به‌مناسبت ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سید‌محمدصادق قادری، مسئول عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزش‌های پدافند هوایی اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردارست که باید از سوی روزه‌داران و دیگر بندگان متعبد خدای متعال مورد توجه قرار گیرد.

وی تقویت تقوا، پرهیزگاری و اخلاص، مانع شدن از عذاب‌های دنیوی و اخروی، آرامش روان و جسم، مانع از نفوذ شیطان، مساوات بین غنی و فقیر و احیا‌ فضائل اخلاقی را از جمله فضائل ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه غباروبی مساجد، فضاسازی معنوی یگان با نصب بنر، پوستر، تراکت و پخش کلیپ‌های مذهبی و دینی از جمله برنامه‌های روزانه این یگان است، اظهار کرد: به‌منظور آشنایی و شناخت هرچه بیشتر با مباحث اعتقادی و دینی روحانیان با ارائه مباحث مهم این مطالب را بیان می‌کنند.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه قرآنی در این یگان خبر داد و گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده محصولات قرآنی از جمله نرم افزارهای مذهبی و دینی، کتب قرآنی بوده و کارکنان و سربازان علاقه‌مند می‌توانند برای تهیه محصولات به این نمایشگاه مراجعه کنند.

اجرای طرح ملی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام قادری به طرح ملی حفظ کلام‌الله مجید نیز اشاره کرد و افزود: این طرح پیرو منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی با همکاری اداره اوقاف در قالب حفظ موضوعی کلام حق ویژه سربازان این یگان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراسم مناجات‌خوانی در سحرهای ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های این ایام است، اضافه کرد: در راستای آشنایی با مفاهیم قرآنی برنامه‌ای تحت عنوان هر روز با قرآن با ارائه 260 بسته فرهنگی ـ قرآنی با محتوای کتابی مذهبی تهیه شده هر روز حاضران به یک سؤال پاسخ می دهند.

وی همچنین به فعالیت مرکز بهداشت این یگان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نحوه صحیح تغذیه در زمان سحر و افطار به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود، گفت: حاضران با شرکت در این کلاس‌ها با فواید موارد غذایی بیشتر آشنا شده و در به‌کار‌گیری آن دقت لازم را به‌کار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به برپایی 4 محفل نورانی انس با قرآن در یگان پدافند هوایی اراک گفت: این محافل نورانی دوشنبه هر هفته تا پایان ماه مبارک با حضور قاریان ممتاز استانی برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس‌های آموزش کلام وحی

وی در ادامه سخنان خود به برپایی کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح آموزش مفاهیم جزء چهارم و تفسیر کتاب اخلاق در قرآن آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، جلسه پرسش و پاسخ در قالب حلقه‌های معنوی، ضیافت افطاری و جزء‌خوانی روزانه قرآن نیز اشاره کرد.

مسئول عقیدتی ـ سیاسی پدافند هوایی اراک در پایان، برپایی نماز پرفضیلت شب، حضور در سلسله جلسات تفسیر آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان، برپایی مراسم لیالی قدر، برگزاری  مراسم وداع با ماه مبارک رمضان و تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی را از دیگر برنامه‌های تعریف شده در این ایام برشمرد.