صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۲۶۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

گروه اجتماعی: رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی از رشد 77 درصدی پرداخت زکات در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 300 نفر عامل زکات در این استان به‌صورت افتخاری با ستاد زکات همکاری می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین فلسفی، رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی امروز، 16 تیر در کارگاه آموزشی عاملان زکات در این شهرستان گفت: یکی از ضروری‌ترین مسائل در زمان تشکیل حکومت، بیت‌المال است که به‌وسیله آن نیازهای اقتصادی حکومت برآورده می‌شود و زکات نیز یکی از منابع بیت‌المال است. در حال حاضر 300 نفر عامل زکات در استان خراسان جنوبی به‌صورت افتخاری با ستاد زکات همکاری می‌کنند.



وی از جمع‌آوری یک ‌میلیارد و 401 میلیون تومان زکات در سال گذشته خبر داد و افزود: از محل زکات جمع‌آوری شده، 93 پروژه شامل 62 پروژه مرمتی و 31 پروژه احداثی در استان انجام شده است.



فلسفی رشد جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی را نسبت به سال 91 بیش از 77 درصد دانست و بیان کرد: 341 میلیون تومان معادل زکات توسط دولت پرداخت شده که از این مبلغ نیز 89 میلیون تومان سهم محرومان و نیازمندان است.



وی بیشترین زکات جمع‌آوری شده در خراسان جنوبی را متعلق به شهرستان فردوس دانست و یادآور شد: در سال گذشته بیش از 340 میلیون تومان زکات در شهرستان فردوس جمع‌آوری شده است.



رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی همچنین درآمد استان از محل مشارکت‌های مردمی در سال گذشته را 3 میلیارد و 268 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان مشارکت نسبت به سال 91 از رشد 105 درصدی برخوردار بوده است.



فلسفی با اشاره به جمع‌آوری 868 میلیون تومان صدقه طی سال گذشته در خراسان جنوبی اضافه کرد: تعداد مشترکان صدقات استان 130 هزار و 170 نفر و میانگین درآمد ماهانه صدقات نیز 289 هزار و 594 هزار تومان است.



حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس نیز با اشاره به آیات و روایات متعدد، به اهمیت موضوع زکات و آثار و برکات آن پرداخت و یادآور شد: زکات آثار فردی و اجتماعی زیادی دارد و برکت رزق، تقرب به خدا، استجابت دعا، جاودانگی اموال و نیز تعمیق روابط، تقویت بنیه دینی مردم، تربیت نسل پاک و کاهش مفاسد اجتماعی از مهم‌ترین آثار پرداخت زکات است.



وی اظهار کرد: پرداخت زکات از ویژگی‌های حکومت صالحان است و یک جامعه اسلامی برای جلوگیری از تلف شدن اموال، کمبود و قحطی، مرگ احشام و محروم شدن از رحمت الهی باید زکات پرداخت کند.