صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

گروه سیاسی: یکی از مهم‌ترین اهرم‌های مسلمانان و حق‌طلبان دنیا در دفاع از مسئله فلسطین و اتحاد مسلمانان در مبارزه با دولت نامشروع، غاصب و نژاد‌پرست اسراییل، روز قدس است؛ روز قدس، روز تمام مردم آزاده دنیاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، کمیته امداد امام خمینی(ره) صبح امروز، اول مردادماه، در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل در غزه، بر حضور همه حق‌طلبان و مسلمانان دنیا در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد، در این بیانیه آمده است: «تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها، تخریب خانه‌ها و تأسیسات حیاتی و زیر بنایی فلسطینیان، اشغال، اخراج و شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم مظلوم غزه در فلسطین اشغالی، داستان پرغصه‌ای است که این بار در ماه رمضان و آن هم در آستانه روز جهانی قدس در صحنه فلسطین دوباره شاهد هستیم. این تهاجم و تجاوز وحشیانه و ظالمانه رژیم اشغالگر صهیونیست به نوار غزه و کشتار مردم بی پناه و بی‌گناه آن سرزمین کوچک و محاصره شده، که در ابتدا با بی‌رحمی تمام از حملات هوایی آغاز شده بود امروز شکل زمینی به خود گرفته بار دیگر فجایع غمباری را رقم زده و زخمی دیگر بر پاره تن جهان اسلام نشانده است.

اکنون ساکنان شریف نوار غزه پس از سال‌ها محاصره با آماج حملات ددمنشانه و هولناک رژیم غاصب اسرائیل به خانه‌ها، مغازه‌ها و مساجد خود روبرو شده‌اند و در این میان سکوت جامعه جهانی و متاسفانه اغلب دولت‌های اسلامی منطقه دردهای آنان را دوچندان کرده است. در غزه، زنان و کودکان به خاک و خون کشیده می‌شوند و خانه‌ها و مساجد و بیمارستان‌ها هدف قرار می‌گیرند اما خبری از اعتراض مدعیان حقوق بشر نیست. دولت‌های استکباری چشم خود را به روی واقعیت‌ها بسته‌اند اما دیگر قابل کتمان نیست که این وحشی‌گری‌ها نشان از ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از مقاومت جانانه مردم غزه دارد و روز به روز این رژیم را به پرتگاه اضمحلال نزدیکتر می‌کند.

این حملات موجی از نفرت را بین آحاد ملت ایران به‌ویژه جوانان غیور، مؤمن و متدین و وفادار به آرمان بیداری اسلامی برانگیخت و بار دیگر چهره‌ ددمنشانه‌ اسرائیل را برای تمام جهان نمایان کرد. امدادگران و خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن همدردی با ملت مظلوم فلسطین در غزه، جنایات ددمنشانه رژیم جنایتکار و منفور صهیونیستی را محکوم کرده و از تمامی ملت‌ها و دولت‌های مستقل و آزاده جهان می‌خواهند تا به هر نحو مقتضی به یاری ملت مظلوم فلسطین و به ویژه ساکنان بی‌دفاع و بی پناه نوار غزه بشتابند.

یکی از مهمترین اهرم‌های مسلمانان و حق طلبان دنیا در دفاع از مسئله فلسطین و اتحاد مسلمین در مبارزه با دولت نامشروع، غاصب و نژاد‌پرست اسرائیل، روز قدس است؛ روز قدس روز تمام مردم آزاده دنیاست، روز قدس روز دفاع از آزادگی و انسانیت است، روز جهانی قدس امسال در شرایطی فرا می‌رسد که جهان اسلام و کشورهای اسلامی با توجه به حملات ددمنشانه داعش قوم یهود در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته است البته امروز بیش از گذشته انتفاضه و قدس محتاج حمایت و پشتیبانی جهان است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئله فلسطین تنها یک مسئله اسلامی نیست بلکه یک مسئله انسانی و بشری است.

همه مردم ولایت‌مدار استان برای شرکت در همایش سراسری بصیرت، غیرت و ولایت‌مداری در روز قدس دعوت هستند تا با شعله‌ور ساختن خشم مقدس خویش یعنی با ابراز انزجار و نفرت، آتش در خرمن بیدادگران تاریخ بی‌اندازد و ضمن بیعت با آرمان‌های مقدس امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای‌(مدظله العالی) زمینه را برای ظهور حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) فراهم سازد تا نسیم عدالت و مهرورزی در سرتاسر جهان هستی به ورزیدن درآمده و مشام انسان های تشنه عدالت را بنوازد.

امروز در سایه صدور معنوی انقلاب اسلامی ایران به سرتاسر جهان، روز قدس به صورت نمادین به روز مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم تبدیل شده است و آزادگان جهان با الهام از آموزه‌های دینی، الهی و سیاسی امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) موجودیت اسرائیل غاصب را به چالش کشانده‌اند و رفته رفته به فضل الهی بذر امید، رهایی و آزادی در دل فلسطینیان مظلوم در حال جوانه زدن است و انقلاب‌های منطقه همچون آتشفشان های فعال شده‌ای است که می‌رود استکبار جهانی، صهیونیسم و مستبدان تاریخ را در مذاب‌های گداخته شده خشم خود بلعیده و به کام مرگ بکشاند».

همچنین در خبر دیگری از این استان آمده است که کانون بسیج هنرمندان ناحیه امام سجاد(ع) قزوین و جمعی از هنرمندان شهرهای حومه شهرستان قزوین در بیانیه‌ای، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند. آنان ضمن همدردی با ملت مظلوم فلسطین در غزه، جنایات ددمنشانه رژیم جنایتکار و منفور صهیونیستی را محکوم کرده و از تمامی ملت‌ها و دولت‌های مستقل و آزاده جهان می‌خواهند تا به هر نحو مقتضی به یاری ملت مظلوم فلسطین و بویژه ساکنان بی‌دفاع و بی پناه نوار غزه بشتابند.

جامعه هنرمندان ناحیه امام سجاد(ع) نیز که تحقق وعده‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را یکی پس از دیگری شاهد بوده‌است پاسداشت روز قدس را به‌عنوان میراث ماندگار امام خمینی(ره) بر خود فرض می‌داند و هنرمندان به‌عنوان جمعیتی فرهیخته که همواره در صحنه‌های مبارزه علیه و ظلم و استکبار پیشتاز بوده‌اند همراه با ملت افتخار آفرین ایران با شکوه هرچه تمام‌تر در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد تا به مردان، زنان و کودکان مظلوم فلسطین پیام بدهند که «اندکی صبر، سحر نزدیک است».