صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۴۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

گروه سیاسی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید از شعارزدگی و وعده‌های سرگرم کننده دور باشند افزود: ائمه جمعه باید به برنامه‌ها و راهکارهای عملی و اقدامات میدانی همت گمارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ائمه محترم جمعه و روحانیت دلسوز و آگاه به دین و زمان و باید با هشیاری هرچه بیشتر چراغ راه جامعه و هدایتگر افکار عمومی باشند و با اهتمام به امور، راه آینده و عزت و شرف را روشن سازند و برای پیشبرد اهداف بزرگ نهضت امام خمینی(ره) تلاش و مجاهدت کنند.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه باید جهاد علمی، سیاسی و اقتصادی را درهم آمیزند و تمامی ظرفیت‌ها را در راه مجد و عظمت و اقتدار جامعه اسلامی بسیج کنند و در این راستا راهکارهای اسلامی خروج از شرایط ظالمانه تحریم‌ها، وابستگی به نفت و واردات غیرضروری و اقتصاد تک محصولی را برای جامعه و مردم تبیین نمایند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید از شعار زدگی وعده‌های سرگرم‌کننده دور باشند افزود: ایشان باید به برنامه‌ها و راهکارهای عملی و اقدامات میدانی همت گمارند؛ بدون تردید خواستن توانستن است در اسلام نیز کار، عامل عزت و سربلندی دنیا و آخرت است و حیات سعادتمندانه و شرافتمندانه محصول کار و مجاهدت است.

عمل صالح؛ بهترین سرمایه انسانی
این مقام مسئول، عمل صالح را بهترین سرمایه دانست و ادامه داد: تجارب بشری بهترین چراغ راه و هر نوع تحولی مدیون تلاش است در این میان عرق کارگر، خون شهید و قلم عالم است که ارزش دارد و هر یک نشانه و رمز یکی از بزرگ‌ترین فصول زندگی انسان‌ها یعنی جهاد اقتصادی، جهاد نظامی و جهاد علمی است

وی یادآور شد: هدف ما در اقتصاد اسلامی، یافتن استقلال علمی، امنیت غذایی، برقراری عدالت همه‌جانبه و مبارزه با فساد، تورم و رکود است که در این موارد و وظایف خطیر دیگر باید برای کشورهای دیگر منطقه و جهان اسلام به‌دنبال راهکار و الگوسازی در برابر اقتصاد لیبرالیستی یا سوسیالیستی و شیوه‌های مشابه دیگر باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد:‌ در اینجاست که ماهیت اقتصاد اسلامی تا حدودی رخ نشان می‌دهد و امتیازات و ویژگی‌های آن موجب شادکامی مردم می‌شود؛ لذا وظیفه همگان است که به فهم و درک صحیح از آن بپردازند و تلاش در راه معرفی و عملیاتی ساختن آن و دوری از اهداف دشمنان داشته باشند.

تبدیل تهدیدات دشمن به فرصت‌
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد، افزود: در قرآن کریم آن گاه که سخن از حضور آگاهانه و جهادگونه در نمازهای جمعه است فرمان می‌دهد چون برای نماز جمعه ندا آمد تجارت را رها سازید و بعد از نماز دوباره در زمین منتشر و پراکنده شوید و از فضل خدا طلب کنید امید آن که به رستگاری نائل شوید.

این مقام مسئول در پایان، تصریح کرد: قرآن کریم پس از اقامه نماز جمعه و تقویت ارتباط با خداوند و حاکمیت اسلامی و بهره‌مند شدن از فیوضات معنوی و اخلاقی دستور به انتشار در زمین و تلاش برای تحصیل فضل الهی و تامین معاش و رفاه و آسایش را می‌دهد و روز جمعه را نیز روز تلاش در دو جبهه جهاد عبادی- سیاسی و اقتصادی می‌داند.