صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۴۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
معاون استاندار خوزستان:

گروه اجتماعی: علی عماد با بیان اینکه عنوان جهاددانشگاهی با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری هم‌خوانی دارد، گفت: به هر حال جهاد سال‌های زیادی مسیر اهداف بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی را طی کرده و ظرفیت خوبی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی عماد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، در مراسم رونمایی از سامانه آموزش‌های الکترونیکی جهاد دانشگاهی خوزستان که پیش از ظهر امروز، ‌23 شهریور برگزار شد، اظهار کرد: ‌دوراندیشی امام خمینی(ره) و آینده‌نگری ایشان سبب شد مجموعه‌ای چون جهاد دانشگاهی شکل گیرد و تلاش و همت نیروهای متعهد، متخصص، دلسوز و پاک، این نهاد را به نهادی تبدیل کند که در همه زمینه‌های علمی و پژوهشی بتواند در کشور نقش‌آفرینی کند. قطعاً نقش‌آفرینی‌های این نهاد مقدس تأثیرات خود را بر جامعه گذاشته و هرچه پیش رویم این نهاد می‌تواند برای آینده کشور بهتر نقش‌آفرینی کند و نیروهای توانمندی را تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهد.

وی ادامه‌ داد: ‌وظیفه هر مرکز علمی یا دانشگاه‌ها، تولید، نشر و تجاری‌سازی علم است؛ کشور در تولید علم در منطقه رتبه نخست، ولی در تجاری‌سازی علم هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: ‌اگر مراکز علمی ما به‌خصوص نهاد مقدس جهاد دانشگاهی که در زمینه مسائل انقلاب دغدغه خاص دارد، در زمینه موضوع تجاری‌سازی دانش کار کنند، می‌توانیم به اهداف خود در زمینه تولید و همچنین اشتغال جوانان تحصیلکرده‌ای که خروجی همین مراکز هستند، دست یابیم و به‌دنبال آن می‌توانیم در منطقه درخصوص تجاری‌سازی دانش حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عماد عنوان کرد: از آغاز فعالیت استاندار خوزستان، بر بحث آموزش به‌عنوان یک نیاز پایه و ضرورت جامعه بسیار تأکید شد و آموزش‌ها در دو زمینه آموزش‌های همگانی و آموزش‌های تخصصی و اداری ساماندهی شد.

وی ادامه‌ داد: در بخش آموزش‌های تکمیلی نیز با دو دانشگاه شیراز و شهید چمران اهواز وارد مذاکره شدیم. معتقدیم باید انسان دانا تربیت کنیم تا کشوری توانا داشته باشیم. شاید داشتن معدن، ذخایر نفتی و زمین کشاورزی و آب زیاد نتواند ما را به خواسته اساسی خودمان برساند، اما دانایی‌محوری امکان دست‌یابی به این اهداف را امکان‌پذیر می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: سابقه آموزش‌های الکترونیکی در کشور ما طولانی نیست؛ در دنیا به تناسب پیشرفت تکنولوژی، اکثر دانشگاه‌های بزرگ آموزش‌های الکترونیکی را گسترش داده‌اند و در شاید در آینده‌ای نزدیک فراگیران با هزاران عنوان درسی از سراسر دنیا بتوانند بحث آموزش را دنبال کنند. امروز خرسندم با شروع دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، گسترش آموزش‌های الکترونیکی را در پیش گرفتیم و از این تکنولوژی استفاده کرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در استان بحث دوره‌های تکمیلی و بلندمدت را هم در فضای مجازی شکل دهیم. در بحث آموزش تلاش این است که برون‌سپاری صورت گیرد و دولت به‌طور جدی مصمم است از فضای الکترونیکی برای خدمت بیشتر به مردم، کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از مفسده در تشکیلات اداری، تحت عنوان دولت الکترونیکی استفاده کند. قطعاً مجموعه جهاد دانشگاهی که این حرکت خوب را شروع کرده می‌تواند در استان کمک کننده و یاری‌دهنده دولت باشد.

عماد گفت: قطعاً نیاز به آموزش شهروندان در این فضا احساس می‌شود؛ باید با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی برای آگاه‌سازی مردم، شرایطی را فراهم کنیم که دولت، دولت چابکی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: باید برای رسیدن به اهداف بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی که سیاست‌های آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت هم آن را تحت عنوان نقشه راه اصلاح نظام اداری تدوین و ابلاغ کرده، مجموعه‌های اجرایی در کنار مراکز علمی و دانشگاهی به‌خصوص جهاد دانشگاهی، این مسیر را بهتر، زودتر و با هزینه کمتری طی کنند تا بتوانیم یک جامعه پویا، توانمند و کارآفرین ایجاد کنیم.

عماد اظهار کرد: عنوان جهاد دانشگاهی با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری هم‌خوانی دارد، به هر حال جهاد سال‌های زیادی این مسیر را طی کرده و ظرفیت خوبی را دارد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه علمی اقتصاد مقاومتی در اهواز، اظهارکرد:‌ بنا داریم در بحث اقتصاد مقاومتی، با توجه به سیاست‌های استاندار که نشئت گرفته از سیاست‌های بالادستی است، بحث اقتصاد بدون نفت را در استان عملیاتی کنیم. بنا نیست در این زمینه از حق و حقوق نفتی خود بگذریم. این حقی است که قانون برای ما مشخص کرده‌است اما یک سری مزیت‌ها و درآمدهایی در استان وجود دارد که نیاز است بابت این مزیت‌ها از دولت و نظام امتیازاتی بگیریم و آن را در جهت توسعه استان به کار ببندیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ابراز امیدوای کرد:‌ در این زمینه بتوانیم با همکاری مراکز آموزشی و ایجاد یک ارتباط معقول و منطقی با دستگاه‌های اجرایی، مسیر پیشرفت و توسعه را به خوبی طی کنیم.