صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۶۱۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

گروه هنر: مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: ستاد دایمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان باید فعال شود و از ظرفیت‌های آموزشی آن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسین طاهری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور امروز، 27 مهرماه در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: امسال استقبال بسیار پرشوری از تئاتر خیابانی مریوان شده و حتی نم‌نم قطرات باران نیز نتوانسته از این استقبال پرشور بکاهد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در سطح بین‌المللی در جهان اعلام شده است، افزود: علیرغم اینکه گروه‌های زیادی از کشورهای خارجی آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند اما اکثریت آن‌ها شرایط حضور در ایران را نداشته و از کیفیت لازم برخوردار نبودند.

طاهری با اشاره به اینکه باید اطلاع‌رسانی در حوزه بین‌الملل در سال‌های آینده بیشتر از امسال باشد، عنوان کرد: قطعا حضور گروه‌های قوی خارجی در جشنواره به غنای این جشنواره کمک شایانی خواهد کرد.

وی با عنوان اینکه بودجه‌ها و اعتبارات خاصی برای حوزه تئاتر در کشور لحاظ شده است، بیان کرد: باید بخش خصوصی نیز در این حوزه ورود پیدا کند و مشارکت بخش خصوصی به این سمت جلب شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور، تصریح کرد: باید وابستگی تئاتر ما به نفت قطع شود و تئاتر در کشور مستقل باشد.

وی با اشاره به روند خوب مشارکت‌های مردمی و شهرداری‌ها در جشنواره‌های تئاتر، ذکر کرد: باید از بخش‌های اقتصادی و صنعتی خصوصی، بیشتر در این زمینه کمک بگیریم.

طاهری حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد را در دگرگونی‌های فرهنگی بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: شهرداری‌ها، بهزیستی و دیگر سازمان‌های فرهنگی می‌توانند از فرصت بدست آمده جشنواره تئاتر خیابانی استفاده لازم را ببرند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم باید بخش نقد این جشنواره نیز توسط داوران فعال شود. عنوان کرد: ستاد دایمی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان باید فعال شود و از ظرفیت های آموزشی آن استفاده شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور بیان کرد: باید تئاتر خیابانی پل ارتباطی بین خانواده تئاتر و مردم باشد زیرا می‌تواند نگاه جدیدی را به مردم جامعه القا کند.

طاهری با اشاره به در دسترس و آسان بودن نحوه تماشای تئاتر خیابانی برای مردم، اعلام کرد: تئاتر خیابانی نزدیک‌ترین بخش از بخش‌های مختلف تئاتر به عامه مردم است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم بزرگترین سرمایه تئاتر خیابانی است، تصریح کرد: افراد مسن از نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان استقبال قابل توجهی داشته‌اند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور با عنوان اینکه اجراهای روز اول دارای کیفیت خوبی بودند، بیان کرد: باید تلاش شود که زیر ساخت‌های لازم نیز در این حوزه لحاظ شود تا به رشد و ارتقای جشنواره و توسعه صنعت توریسم نیز کمک شود.

وی در پایان با عنوان اینکه تبلیغات در بخش بین‌الملل این جشنواره در سال‌های آینده بیشتر می‌شود، یادآور شد: دبیرخانه دایمی جشنواره نیز در مریوان راه‌اندازی می‌شود.