صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۸۵۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵

گروه اجتماعی: اختتاميه جشنواره «گلبانگ ملائك» فردا، پنج آذر ماه، در مسجد بلال برگزار می‌شود و طی آن از نفرات برتر گروه‌های سنی مختلف تجليل به عمل می‌آيد.

سعيد زكی‌لو رئيس فرهنگسرای خاتم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با اعلام اين خبر به ارائه گزارشی از نخستين جشنواره «گلبانگ» ملائك پرداخت و گفت: اين جشنواره سراسری از ابتدای آبان ماه با ثبت‌نام از نوجوانان علاقه‌مند و مستعد در رشته اذان‌گويی كه در سنين 12 تا 15 و 16 تا 18 بودند، آغاز شد.
وی با اشاره به مشاركت فرهنگ‌سراهای «قرآن»، «ولا» و ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، افزود: اين جشنواره در مناطق 22گانه تهران و در راستای شناسايی و تشويق مناديان نيايش الهی، ترويج فرهنگ اذان و اقامه نماز در ميان نوجوانان و جوانان و حاكميت معنويت در جامعه برگزار شد.
رئيس فرهنگ‌سرای خاتم از ثبت‌نام بيش از ‌هزار و 200 مؤذن نوجوان در مرحله مقدماتی اين جشنواره خبر داد كه پس از برگزاری مرحله نخست، 120 مؤذن برای حضور در بخش نهايی اين جشنواره پذيرفته شدند.
زكی‌لو در ادامه تصريح كرد: مرحله نهايی جشنواره گلبانگ ملائك نيز 22 آبان در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد و طی آن 12 مؤذن برتر بيشترين امتياز را كسب كردند و به عنوان برگزيده اين جشنواره شناخته شدند.
رئيس فرهنگسرای خاتم در پاسخ به اين پرسش كه آيا اهداف اوليه اين جشنواره محقق شده است، به خبرنگار ايكنا اظهار كرد: بله زيرا برپايی اين جشنواره‌ها علاوه بر استعداديابی فعالان اين حوزه، زمينه تدوين برنامه‌هايی برای آنها را فراهم می‌كند و بدين‌ترتيب گفتن اذان حلقومی در مساجد ترويج می‌شود.
وی راه‌اندازی بانك اطلاعات از مؤذنان جوان و نوجوان هر محله، ارائه تجربيات مؤذنان پيشكسوت به جوانان و نوجوانان شركت‌كننده در اين طرح، معرفی و ارسال آثار فاخر مرتبط با اذان برای نوجوانان برتر را از جمله سياست‌های آتی اين جشنواره دانست.
زكی‌لو در پايان اين گفت‌و‌گو بيان كرد: اختتاميه نخستين جشنواره «گلبانگ ملائك» ساعت 14:30 فردا پنجم آذرماه جاری با حضور محمدجواد شوشتری رئيس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در مسجد بلال برگزار می‌شود و طی آن جوايز نفرات برتر هر گروه سنی اعطا خواهد شد.