صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۹۵۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹

گروه هنر: دبير اجرايی دومين دوسالانه جشنواره سراسری پوستر طلوع از برگزاری اين جشنواره با هدف ايجاد زمينه شناخت و فرهنگ‌سازی سيره پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع) خبر داد.

«حجت ناصری»، دبير اجرايی دومين دوسالانه جشنواره سراسری پوستر طلوع، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب افزود: اين جشنواره در نظر دارد تا زمينه مناسب برای ارتقای فرهنگ تفكر و انديشه در باب ابعاد وجودی و شخصيتی حضرت ولی عصر(عج) و مقوله انتظار فرج ايشان با بهره‌گيری از زبان رسای هنری ايجاد كند.
وی ادامه داد: اين دومين دوسالانه اين جشنواره و تنها جشنواره تخصصی پوستر در اين موضوع است و با توجه به استقبال در نخستين جشنواره در سال 87 دومين دوره آن نيز برگزار می‌شود و ارگان‌های متفاوت فرهنگی در اين كار مشاركت دارند و حمايت معنوی می‌كنند.
وی تصريح كرد: موضوع اصلی اين جشنواره حضرت مهدی(ع) است. 4 موضوع فرعی به مسابقه گذاشته شده است و اساتيد برجسته گرافيك كشور مانند سيدمهدی فدوی، فرزاد اديبی، صداقت جباری، دوست محمدی و قلی‌زاده آثار را داوری می‌كنند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری اين جشنواره اين است كه آثار برگزيده اين جشنواره در قالب كاتالوگی گردآوری و توزيع شود تا مراكز فرهنگی و ارگان‌های دولتی برای چاپ پوستر و بروشورهای مخصوص ايام نيمه شعبان به جای تصاوير پراكنده و غيرهنری از پوسترهای برتر اين جشنواره استفاده كنند.
دبير اجرايی اين جشنواره در ادامه افزود: هنرمندان رشته تجسمی و طراحان سراسر كشور می‌توانند آثار خود را تا 21 مردادماه تحت عناوين و موضوعاتی چون «من و چشم به راهی ...»، «آخرين نجات بخش»، «كسی در ميان ماست»، «چرا بودنت را در كنار خود باور نكرده‌ايم» به دبيرخانه اين جشنواره به نشانی خيابان آزادی، انتهای خيابان استاد معين، مركز آموزش‌های اجتماعی منطقه 9، دبيرخانه دائمی طلوع ارسال كنند.
وی با بيان اينكه همزمان با ايام ماه مبارك رمضان نمايشگاهی از آثار منتخب ارسالی به جشنواره در مراكزهنری مختلف تهران برپا خواهد شد، اضافه كرد: همچنين تصاوير آثار راه يافته به بخش نهايی و نمايشگاه جشنواره در كتابچه‌ای نفيس چاپ و در اختيار هنرمندان قرار خواهد گرفت.
علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند با شماره تلفن 9-66037337 تماس حاصل كنند.