صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۹۷۷۹۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸

گروه اجتماعی: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از راه‌اندازی دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، محمد كاظم دبيری 30 مرداد در جلسه مسئولان خواهر كانون‌های مساجد مشهد اظهار كرد: وجود بيش از هزار مسجد و حسينيه در مشهد مقدس و نيز مناطق حاشيه‌نشين و روستايی، ضرورت توجه بيشتر به فعاليت‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد را نمايان می‌سازد، از اين رو با موافقت دبيرخانه كانون‌های مساجد استان از اين پس دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مشهد جهت پيگيری، حمايت، ساماندهی راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: كانون‌های مساجد در تعميق باورهای مذهبی و گسترش فرهنگ دينی و رشد شاخص‌های فرهنگی جامعه بسيار كارآمد است كه با وجود گروه‌های مختلف مردمی جوان، نوجوان و بزرگسال با فعاليت‌های متنوع و بهره‌گيری از قرآن و عترت می‌تواند تاثير بسيار ارزنده‌ای در جامعه داشته باشد.
دبيری افزود: حمايت از كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بايد در اولويت همه نهادها و دستگاه‌های اجرايی مرتبط با آن باشد چرا كه تحقق منويات مقام معظم رهبری و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نيز تدام راه امام(ره) و شهداء در گرو فعاليت اثربخش، خودجوش، مردمی، خالصانه و پويايی بچه‌های مسجدی است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: مسئولان كانون‌های مساجد در فعاليت گروهی با اولويت قراردادن حضور جوانان، تنوع بخشيدن بر فعاليت‌ها، استفاده از ظرفيت‌های منطقه و مسجد می‌توانند برای جوانان و نوجوان نقش آفرين باشند.
در ادامه اين جلسه «جواد آرين‌منش»، نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر تقويت و فعال شدن تشكل‌های مردمی در شرايط امروز به عنوان بهترين راهكار مبارزه با جنگ نرم، گفت: برنامه‌های جذاب، ارزشمند و هنری يكی از راهكارهای مبارزه با جنگ نرم در بستر كانون‌های مساجد است.
آرين منش در خصوص فعاليت‌های مجلس در ابعاد فرهنگی گفت: اعتبارات فعاليت‌های فرهنگی از مجلس هفتم به بعد 3 تا 4 برابر شده است و در تدوين برنامه پنجم نيز تلاش ما جهت توسعه فرهنگ دينی از طريق كانون‌های مساجد همراه با افزايش اعتبارات است.
آرين منش با اشاره به افزايش شبكه‌های ماهواره‌ای و اينترنتی دشمن و فعاليت فرقه‌ها و عرفان‌های كاذب تصريح كرد: با توجه به اهداف شوم اين شبكه‌ها، كانون‌های مساجد در واقع بايستی با فعاليت افزون‌تر جهت مقابله با اين مراكز جنگ نرم دشمن قدم‌های بسياری بردارند.