صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۰۷۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسابقات سراسری قرآن كريم ويژه كاركنان قوه قضاييه فردا، 16 بهمن‌ماه، آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مسابقه سراسری قرآن كريم ويژه كاركنان قوه قضائيه فردا، شنبه، 16 بهمن‌ماه، هم‌زمان با ايام‌‌الله دهه مبارك فجر، آغاز می‌شود و تا روز يكشنبه، 17 بهمن‌ماه، ادامه دارد.
بنا بر اين گزارش، در راستای سياست‌های فرهنگی دستگاه قضايی و ضرورت توسعه انس با قرآن كريم كه مورد تأكيد مقام معظم رهبری بوده است و به منظور تعميق و گسترش فعاليت‌های قرآنی در سطح دستگاه قضايی از سوی اداره‌كل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاييه اين مسابقات برگزار می­‌شود.
همچنين اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح دستگاه قضايی كشور، ارتقای سطح و ميزان آشنايی كارمندان و قضات دستگاه قضايی با قرآن كريم، تشويق كارمندان و قضات به آشنايی هرچه بيشتر با قرآن كريم و شناسايی نخبگان قرآنی در دستگاه قضايی از جمله اهداف اين اداره‌كل برای برگزاری مسابقه مذكور اعلام شده است.
مسابقه سراسری قرآنی قوه قضاييه ويژه آقايان است و با شركت قضات و كارمندان رسمی، پيمانی و قراردادی برگزار می‌شود، همچنين رشته‌های پذيرفته شده در مسابقه شامل قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ كل قرآن كريم است.
مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات روز يكشنبه، 17 بهمن‌ماه، در كاخ دادگستری برگزار می‌شود، دراين مراسم به نفرات برگزيده هر رشته جوايز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.
يادآور می‌شود، كاخ دادگستری واقع در ميدان پانزده خرداد، خيابان داور است.