صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۰۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۱

گروه سياسی و اجتماعی: معاون حوزه علميه شهرری گفت: عشق در فرهنگ اسلامی به معنای اتصال انسان به مبدأ فيض است چرا كه هستی انسان وابسته به ذات اوست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين «محمد صادقی» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، در حاشيه همايش «جوانی و عشق» از سلسله نشست‌های جوان امروز، ايران فردا مؤسسه راه رضوان كه روز گذشته 21 اسفندماه برگزار شد، گفت: دوستی‌های خيابانی به طور جدی ريشه‌های يك ازدواج موفق را متزلزل و سست می‌كند چرا كه اين رابطه، مردان را از زير بار تعهد ازدواج و خانواده خارج می‌كند.
وی عنوان كرد: ملاقات‌های اوليه را كه در مكان‌هايی مانند خيابان و دانشگاه صورت می‌گيرد نفی نمی‌كنم اما استمرار اين رابطه‌ها اشتباه است.
حجت‌الاسلام صادقی با بيان اين مطلب كه بيشتر ازدواج‌های شكست خورده، ريشه در عدم آگاهی دارد، اظهار كرد: لازم است دختران و پسران قبل از ازدواج نسبت به يكديگر شناخت و آگاهی داشته باشند و اين امر با اطلاع و نظارت خانواده‌ها صورت گيرد.
وی با اشاره به مخالفت برخی از خانواده‌ها نسبت به دوستی‌های خيابانی، ادامه داد: دختر، كيان و شرافتی دارد كه نبايد آن را زير پای شهوات افراد خودخواه گذاشت و در اين زمينه تنها كسانی می‌توانند ارتباط موفق و سالمی را برقرار كنند كه به تمام ارزش‌های وجودی يك دختر آگاه باشند.
معاون حوزه علميه شهرری همچنين با اشاره به تفاوت عشق در فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی، بيان كرد: عشق، در فرهنگ غربی، ارضای تمايلات و نيازهای شهوانی بوده و مواردی مانند عشق به پوشش، ماشين و مقام و منصب را نيز در بر می‌گيرد، اين در حالی است كه در فرهنگ اسلامی عشق به معنای اتصال انسان به مبدأ فيض بوده چرا كه هستی انسان موكول به ذات اوست.
اين مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد: عدم توجه به باورهای دينی، بلوغ زودرس، دامن زدن به مسايل شهوانی و تغذيه نامناسب از مهمترين عوامل گسترش عشق‌های خيابانی است.
وی در پايان با بيان اين مطلب كه بهترين راهكار برای مقابله با دوستی‌های خيابانی، اين است كه جوان را به هويت الهی خود برگردانيم، يادآور شد: اگر جوانان به بلندای ابديت فكر كنند، هيچ‌گاه به سمت دوستی‌های خيابانی گرايش پيدا نمی‌كنند.