صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۷۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۶

گروه بين الملل: دبيركل حزب‌الله لبنان تأكيد كرد: پيروزی جنبش مقاومت لبنان بر اسرائيل به عنوان نخستين و مهمترين پيروزی عربی بر اين رژيم، بدون حمايت معنوی، سياسی و مادی جمهوری اسلامی ايران محقق نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی المنار، "سيد حسن نصرالله" در مراسمی در جنوب پايتخت لبنان به مناسبت هفته وحدت، با تبريك ميلاد پيامبر اعظم (ص) و همچنين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی ايران، تصريح كرد: درباره خطبه رهبری روز جمعه كه با صراحت گفتند جمهوری اسلامی از جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطين حمايت می‌كند، و هيچ انتظاری در مقابل اين حمايت ندارد، و درحال انجام وظيفه شرعی است؛ به همين وضوح می‌توانم بگويم كه اين نخستين بار است كه بالاترين مقام جمهوری اسلامی ايران به اين وضوح اين مسأله را مطرح می‌كنند.
سيد حسن نصرالله اظهار داشت: بله حزب الله لبنان از سال 1982 از جمهوری اسلامی ايران انواع حمايت‌های معنوی، سياسی و مادی را دريافت می‌كند.
وی گفت: حمايتی كه ايران از آغاز به مقاومت ارايه می‌دهد، افتخاری برای جمهوری اسلامی ايران است؛ زيرا اين مقاومت لبنان است كه بزرگترين و مهمترين پيروزی عربی را بر اسرائيل در 25 مه 2000 محقق ساخت.
وی خاطرنشان كرد: اگر اين حمايت معنوی، سياسی، و مادی ايران از جنبش مقاومت لبنان نبود، اين پيروزی صورت نمی‌گرفت؛ اين پيروزی بدون قيد و شرط با حمايت ايران صورت گرفت و البته سوريه نيز در اين زمينه نقش بزرگی داشت ولی اكنون من درباره ايران صحبت می‌كنم.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: جنبش مقاومت كه در جنگ ژوئيه پايداری كرد و پيروز شد، اگر حمايت ايران نبود نمی‌توانست مقاومت كند و پيروز شود.
دبيركل حزب الله لبنان گفت: از مسئولان ايرانی كه هزينه‌های سنگينی را برای حمايت از فلسطين و لبنان می پردازند، قدردانی و تشكر می‌كنيم.
دبيركل حزب الله لبنان تأكيد كرد: هر مدت يك بار از طريق رسانه‌ها از شبكه‌های مواد مخدر در آمريكا و اروپا و آفريقا سخن به ميان می آيد، مبنی بر اينكه اين شبكه‌ها از سوی حزب الله اداره می شود.
وی افزود: ما همواره اين موضوع را تكذيب می‌كنيم. من در اينجا اضافه‌ می‌كنم كه تجارت مواد مخدر از نظر ما حرام است . همچنين با توجه به وجود دولت اسلامی در ايران ما نيازی حتی به يك "فلس" نداريم.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: برخلاف آنچه كه برخی ادعا می‌كنند، از سال 1982 ميلادی تا كنون در مقابل حمايت، هيچگونه ديكته ای از سوی ايران وجود نداشته است؛ در گذشته و هنگام دولت نبيه بری اين موضوع روی ميز گفت و گو مطرح شد . من از آنها خواستم كه يك نمونه بياورند كه حزب الله اقدامی را برای خدمت به منافع جمهوری اسلامی انجام داده است؛ حتی يك نفر نيز نتوانست مثالی بياورد. نيم ساعت بعد يك نفر موضوع گروگانها را مطرح كرد كه مساله‌ای مربوط به بازداشت شدگان لبنانی بود، و هيچ ارتباطی با ايران و منافع اين كشور نداشت.
سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: از گفت‌و‌گو‌های آن زمان تا امروز، هر كدام از لبنانی‌های دوست و يا ناراضی كه دليلی دارد كه حزب الله به نفع جمهوری اسلامی ايران كاری انجام داده، ما را مطلع كند.
وی ادامه داد: حتی در ارتباط با تحولات آينده در منطقه اين تحليل وجود دارد كه اگر اسرائيل تأسيسات هسته‌ای ايران را هدف قرار دهد، چه اتفاقی می‌افتد.. من به شما می‌گويم كه در آن روز كه بعيد می‌دانم اتفاق بيفتد، رهبری ايران از حزب الله هيچ چيزی نخواهد خواست . ولی تأكيد می‌كنم كه در آن روز اين ما هستيم كه بايد بنشينم و فكر كنيم و تصميم بگيريم كه چه می‌كنيم.
سيد حسن نصرالله تأكيد كرد: در اين برهه زمانی كه فتنه‌ها و مشكلات شدت يافته‌است، بايد بيش از هميشه به وحدت اسلامی توجه كرد.
وی با تأكيد بر اين كه در اين مرحله از تاريخ نبايد به آنچه كه در رسانه‌ها اعلام می‌شود اعتماد كرد، افزود: در سالهای اخير شاهد رويدادهای عجيب و غريبی بوديم كه در تاريخ همانند ندارد، به صورتی كه مواضعی را به برخی طرفها نسبت می‌دهند كه هيچگاه از سوی آنها اعلام نشده است؛ و پس از آن موضع‌گيری ها و تحليل‌ها و دشمنی‌ها و جنگهايی بر اساس همين مواضع صورت می‌گيرد.
سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد:‌ حوادث و وقايعی ساختگی مطرح می شوند، كه بر اساس همانها نيز موضع گيری صورت می گيرد؛ رويدادهايی كه اتفاق نيفتاده، بلكه ساختگی و تحريف شده هستند؛ اين همان چيزی است كه اين روزها هر ساعت و دقيقه اتفاق می‌افتد، و اگر انسان بخواهد آن را نفی كند فقط می‌تواند بيانيه ای برای رد آن صادر كند.‌ سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: انسان بايد بداند كه چگونه موضع‌گيری كند؛ بايد بدون آنكه در فضای دروغ پردازی‌ها و شايعه‌هايی كه از سوی قدرتها و سازمانهای جهانی قرار بگيرد، از اطلاعات و واقعيت‌ها اطمينان يابد.
سيد حسن نصر الله گفت: وحدت اسلامی موضوعی است كه در طول صدها سال و حتی پيش از پيروزی انقلاب اسلامی و پيش از امام خمينی ( ره ) در دستور كار افراد زيادی بوده‌است، اما شكی نيست كه پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی در سال 1979 و تاسيس حكومتی به اهميت و گستردگی و قدرت جمهوری اسلامی از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: امام خمينی (ره) خود را وقف اين هدف و اين طرح و اين شعار كرد، و در طول سال ها در سطح نهادهای دولتی ، رسانه ها و انديشه ورزی تفكر وحدت اسلامی را پيش انداخت، و در تمام اين مدت هيچ گاه هدف آن نبوده‌است كه ساير مذاهب اسلامی در يك مذهب حل شوند يا اقدامی در جهت پيروی همه مسلمانان و پيروان مذاهب مختلف از يك مذهب پيروی كنند.
سيد حسن نصرالله تأكيد كرد: هيچ گاه اين تفكر مطرح نبوده كه شيعيان سنی شوند يا سنی ها شيعه شوند و اين ، صرفا زاده خيال پردازی هايی است كه اهدافی تحريك آميز پشت پرده القای آن بوده‌است. طرح وحدت اسلامی از همان آغاز بر پايه همگرايی و نزديك كردن و زمينه سازی گفت و گو ميان مسلمانان بوده است ، مسلمانانی كه سياست ، حكام و استعمارگران سال ها برای از هم گسستن آنان و واگرايی ميان آن ها و از هم گسستن يكپارچگيشان و تحريك گروهی بر ضد گروه ديگر و برافروختن آتش درگيری ميان آن‌ها ميان آن‌ها فاصله انداخته بود. هدف طرح وحدت اسلامی زمينه سازی گفت و گو ميان مسلمانان درباره منافع عالی است نه چيزی فراتر از آن. قرار نيست كسی در زمينه جزييات اعتقادی و فروع فقهی در برابر طرف ديگر كوتاه بيايد.
دبيركل حزب الله تأكيد كرد : انديشه وحدت اسلامی به هر عاقلی ارائه شود آن را می‌پذيرد و تصديق می‌كند كه به نفع مسلمانان و مسيحيان است، كه با محبت و همكاری و آشنايی در كنار يكديگر همز‌يستی مسالمت آميز داشته‌باشند. 
سيد حسن نصرالله گفت: در دهه های اخير حوادث خطرناكی برای جلوگيری از همكاری اين امت صورت گرفت.
وی افزود: جنگی كه بر جمهوری اسلامی ايران در آغاز انقلاب اسلامی تحميل شد، به دليل آن بود كه اين انقلاب رژيم شاه را كه مزدور اسرائيل بود سرنگون كرد.
سيد حسن نصرالله تأكيد كرد: آمريكا و اسرائيل و كشورهای ميانه رو عربی همگی از اين شاه حمايت می‌كردند، درحالی كه او شيعه بود، زيرا آمريكا به مذهب و دين حاكم اهميتی نمی دهد، بلكه موقعيت و عملكرد و تبعيت سياسی شاه برای او مهم بود.
وی خاطرنشان كرد: گناه ايران اين بود كه اين مزدور را سرنگون كرد و پس از توافق مصر با اسرائيل، توازن را به امت اسلامی باز گرداند.
دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت: جنگ 8 ساله عليه ايران با حمايت آمريكا، غرب و با تأسف بسيار زياد بيشتر كشورهای عربی ادامه يافت.
وی گفت: برخی از كشورهای ثروتمند عربی ميلياردها دلار برای اين جنگ هزينه كردند؛ ميلياردها دلاری كه برای مقاومت فلسطين كه می خواهد سرزمين خود را پس بگيرد ممنوع است؛ ولی با اين حال اين پولها برای حمايت از جنگ عليه يك كشور نوپای اسلامی كه شعار فلسطين و حركت به سوی قدس را سر داد صرف شد.
سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: اين جنگ پيامدهای خطرناكی برای وحدت امت اسلامی داشت.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه گفت: پس از شكست جنگ عليه ايران، تلاشها برای يافتن راه‌های ديگر جهت جلوگيری از اتحاد مسلمانان آغاز شد.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: پس از اين جنگ آنها به دنبال فتنه مذهبی و اختراع آنچه كه آن را نفوذ ايران و نفوذ شيعه ناميدند، رفتند.
وی افزود: اين موضوع اكنون مصالح جنگ نرمی است كه آمريكا و غرب برای مقابله با امت اسلامی به كار می گيرند.
وی خاطرنشان كرد: اتهام اين است كه ايران به دنبال نفوذ شيعيان در دنيای اسلام و شيعه كردن سنی ها است؛ يا اينكه ايران می خواهد در نهايت يك ميليارد و نيم مسلمان را شيعه كند.
سيد حسن نصرالله افزود: اين ادعاها از سوی شيطان ها است و كاملا بی اساس و دروغ است.
وی اشاره به اينكه برخی از شخصيت‌های دينی در برخی كشورها مانند مصر و سوريه به نفوذ شيعه اعتقاد دارند، تأكيد‌كرد طبق تحقيقاتی كه صورت داده‌است، هيچ چيزی تحت عنوان نفوذ شيعه و يا نفوذ سنی ها وجود ندارد.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: در سالگرد ولادت پيامبر (ص) می‌گويم كه ما مسلمانان شيعه علی بن ابی طالب (ع) و پيروان مذهب امام جعفر صادق (ع) اعتقاد داريم كه پيروان مذاهب اسلامی ديگر همگی مسلمانند .. هر مسلمانی آزادی كامل دارد كه از مذهبی كه می‌خواهد پيروی كند.
وی ادامه داد: همانگونه كه امام خامنه ای گفتند، هيچكدام از ما طرحی برای دعوت به تشيع و گرايش حتی يك سنی به شيعه نداريم، و آشكارا می‌گوييم كه اين برنامه و هدف ما نيست.
سيد حسن نصرالله با تأكيد بر ضرورت ايجاد دولتی ملی در لبنان متشكل از همه طوايف و قوميت های دينی و مذهبی، به نفع همه مردم اين كشور گفت: برخی از افراد برای تحريك مردم به مواضعی كه در سال 82 يا 83 اتخاذ شده بود اشاره می كنند كه گفته بوديم ما می خواهيم جمهوری اسلامی تشكيل دهيم؛ اين درست است ما چنين چيزی را در آغاز دهه هشتاد مطرح كرديم، ولی می‌خواهم اين موضوع را ياد آوری كنم كه رهبران مسيحی كه امروز از همزيستی مسالمت آميز سخن می‌گويند، در آن زمان چگونه از ايجاد كشوری مسيحی و تجزيه و فدراليسم سخن به ميان می‌آوردند.
دبير كل حزب‌الله لبنان در پايان گفت: در خصوص دين، اصلا چيزی به نام هلال شيعی صحت ندارد. بله برخی برای آن تلاش می‌كنند. من برخی جزئيات آن را می‌گويم. مثلا در مصر با اشخاص بزرگی برخورد كردم و گفتند كه حركت مد بزرگی وجود دارد و ايران آن را هدايت می‌كند و شيعيان به 5 ميليون رسيده است. گفتم راهنمايی كنيد تا با آنان تماس بگيريم.