صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۷۷۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱

گروه كودك و نوجوان: معاون اجرايی سيزدهمين جشنواره قرآنی كودك و نوجوان با اشاره به اينكه بيش از 20 هزار نفر در مرحله مقدماتی اين جشنواره شركت كرده‌اند، گفت: 4 و 5 اسفند مرحله نهايی اين دوره از مسابقات در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.

سعيد زكی‌لو معاون اجرايی سيزدهمين جشنواره قرآنی كودك و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت:‌ مرحله مقدماتی سيزدهمين جشنواره قرآنی كودك و نوجوان را با مشاركت بيش از 20 هزار كودك و نوجوان و در 6 رشته قرائت، ترتيل‌خوانی، حفظ قرآن، اذان‌گويی، نقاشی و خوشنويسی پشت سر گذاشته‌ايم و منتخب هر يك از مناطق 22 گانه تهران برای انجام مرحله نهايی اين دوره از مسابقات به دبيرخانه جشنواره معرفی شدند.
وی گفت: روز پنجشنبه 4 اسفند پسران منتخب مناطق و روز جمعه 5 اسفند دختران منتخب مناطق از ساعت 8 صبح با حضور در فرهنگسرای قرآن در مرحله نهايی سيزدهمين جشنواره قرآنی كودك و نوجوان به رقابت خواهند پرداخت.
زكی‌لو گفت: اسامی هيئت داوران مرحله نهايی از سوی كميته فنی اين جشنواره به سرپرستی حسين اخوان‌اقدم معرفی شده است كه در آنها چهره‌هايی از شاخص‌ترين كارشناسان قرآنی كشوری و بين‌المللی همچون محمد خواجوی، بهروز ياريگل، حسين ندرلو، رحيم خاكی، احمد ليايی، محمدحسين سعيديان، يوسف افراش، سيدحسين موسوی، مجيد خداياری، حسينعلی شريف، مجيد زكی‌لو و ... به چشم می‌خورد.
وی در مورد داوری بخش هنری اين دوره از جشنواره گفت: داوری اين بخش در مرحله مقدماتی به شكل غيرحضوری به انجام رسيده است و منتخبان در روزهای ياد شده به فرهنگسرای قرآن فراخوانده شده‌اند تا به شكل حضوری و با موضوعات تعيين‌شده به خلق آثار هنری نقاشی و خوشنويسی بپردازند تا داوری اين مرحله هم به انجام رسيده و برگزيدگان برای مراسم اختتاميه معرفی شوند.
معاون اجرايی سيزدهمين جشنواره قرآنی كودك و نوجوان با اشاره به اينكه مراسم اختتاميه 18 اسفند در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود، گفت: در اين روز به تفكيك جنسی از 3 برگزيده هر رشته با اهدای جايزه تقدير و اسامی برگزيدگان برای تشكيل نخستين باشگاه قرآنی معرفی خواهند شد.
يادآور می‌شود؛ دارالقرآن‌كريم و مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری اين جشنواره مشاركت دارند.