صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰

فرماندار قم با اشاره به تأثيرگذاری فعاليت‌های فرهنگی در خدمت‌رسانی بهتر به زائران، گفت: از ظرفيت‌هايی كه ستاد تسهيلات در فرهنگ‌سازی برای زائران دارد، غافل نشويم.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از كميته اطلاع‌رسانی ستاد تسهيلات زائران استان قم، عبدالسعيد حقيقی‌مقدم، فرماندار قم با بيان اينكه در تمام مدارس زير پوشش طرح اسكان نوروزی نماز جماعت برپا شده است، اظهار كرد: كميته نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد ستاد تسهيلات زائران استان قم بسيار عالی عمل كرده است و فعاليت‌های اين كميته، دو مرتبه در طول شبانه‌روز مورد بررسی و ارزيابی قرار می‌گيرد.
وی در ادامه با اشاره به فعاليت‌های ارزشمند كميته اسكان اعلام كرد: از كميته اسكان و مدارس زير پوشش طرح اسكان زائران و مسافران بازديد به عمل آمده است و نتيجه اين بازديدها بيانگر فعاليت گسترده كمته اسكان در رابطه با خدمت‌رسانی به زائران است.
فرماندار قم با بيان اينكه در محل‌های اسكان اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم، فعاليت‌های فرهنگی بسيار خوبی صورت گرفته است، عنوان كرد: توانايی اجرای فعاليت‌های فرهنگی در محل‌های اسكان بسيار بالا است و اگر اين موضوع در سطح استان گسترش يابد، نتيجه بسيار خوبی در زمينه فرهنگی حاصل خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تأثير افزايش امكانات در طولانی‌تر شدن مدت اقامت زائران در استان گفت: فعاليت‌های عظيمی در راستای خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت گرفته است كه بهبود وضعيت ترافيكی، ساماندهی اسكان مسافران استان و ساماندهی بازار تنظيم ميوه و ارزاق عمومی مردم تنها برخی از اين موارد است.
حقيقی‌مقدم با بيان اينكه تمام خدمت‌رسانی‌ها برای ايجاد فضايی امن و راحت برای شهروندان، مسافران و زائران استان قم است، افزود: بايد از تمام ظرفيت‌های استان برای خدمت‌رسانی به زائران استفاده شود، بايد توجه داشت كه يكی از مهم‌ترين اين امكانات و ظرفيت‌ها، فعاليت‌های فرهنگی است كه بايد مورد توجه همه مسئولان كشوری و استانی قرار گيرد.