صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۳۲۴۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

گروه سياسی: فرمانده نيروی دريايی سپاه احاطه كامل جمهوری اسلامی ايران بر خليج فارس و تنگه هرمز را مورد تأكيد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از سپاه نيوز، دريادار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشيه دومين همايش ملی شناورهای تندرو كه صبح امروز، يكشنبه در دانشگاه شريف برگزار شد بر تسلط و احاطه كامل جمهوری اسلامی ايران بر خليج فارس و تنگه هرمز تاكيد كرد.
دريادار فدوی با اشاره به تعاملات كشورمان با كشورهای همسايه تصريح كرد: جمهوری اسلامی ايران خليج فارس را منطقه‌ای كه همه كشورهای اطراف آن مسلمان هستند تلقی ميكند از اين رو همكاری‌های خوبی با همسايگان داشته و هيچ محدوديتی برای تعامل با مسلمانان منطقه از سوی كشورمان وجود ندارد.
وی افزود: اين نكته حائز اهميت است كه ديگران نمی‌خواهند اتحادی ميان ما و همسايگان وجود داشته باشد اما عليرغم اين موضوع، ما در تعاملات مستقيم با كشورهای همسايه بر اين باوريم كه آنها دلشان با روندی است كه ما پيگيری می‌كنيم.
فرمانده نيروی دريايی سپاه در بخش ديگری ازسخنانش جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و كوچك را همواره در طول تاريخ متعلق به كشورمان دانست و اظهار كرد: اعمال حاكميت ما در ابوموسی با تهران و ساير شهرها تفاوتی ندارد و با مهيا كردن زير ساخت‌های لازم در اين جزيره زيبا مسافران زيادی برای مشاهده مناظر طبيعی به آنجا سفر خواهند كرد.
وی در خصوص احتمال برگزاری رزمايش‌های مشترك بين نيروی دريايی ارتش و سپاه در آينده، اين امر را جزيی از تمرينات نيروها خواند و اضافه كرد: در خصوص برگزاری رزمايش‌های مشترك با امير سياری هماهنگی كاملی داريم و نيروی دريايی ارتش و سپاه تعامل و همكاری خوبی را با يكديگر برقرار كرده‌اند.