صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۳۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

گروه اجتماعی: سازمان فرهنگی تفريحی شهرداری مشهد برای نيمه شعبان سال جاری، برنامه‌های وی‍ژه و تقريبا متفاوتی را در نظر گرفته است، به عنوان نمونه، در 200 مسجد شهر نمايشگاه‌های تصويرسازی با موضوع نيمه شعبان، مهدويت و امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، سازمان فرهنگی، تفريحی شهرداری مشهد برای نيمه شعبان سال جاری، برنامه‌های وی‍ژه و تقريبا متفاوتی را در نظر گرفته است، به عنوان نمونه، در 200 مسجد شهر نمايشگاه‌های تصويرسازی با موضوع نيمه شعبان، مهدويت و امام زمان(عج) برگزار می‌شود.
در اين راستا در مساجد سطح شهر مشهد دو نمايشگاه «آفتاب در قاب خورشيد» و «تولد آفتاب» برگزار می‌شود كه در اين نمايشگاه‌ها سعی شده با تصويرسازی، نمايشگاهی مفهومی درباره امام زمان(عج) و ارزش انتظار فرج ايشان، برپا شود.
در نمايشگاه «تولد آفتاب» در قالب 10 متر مربع بنر، كه محتوای آن تصويرسازی است و به 200 مسجد شهر ارسال شده كه در مجموع 2000 متر مربع آثار نمايشگاهی در مساجد شهر بهشت، به اكران عموم علاقه مندان در می‌آيد.
نمايشگاه «آفتاب در قاب خورشيد» نيز شامل 10 قاب شاسی تصويرسازی و 10 سخن گهربار از امام رضا(ع) است كه در اين نمايشگاه سعی شده، امام زمان(عج) در آيينه كلام امام رضا(ع) در قالبی هنری نشان داده شود.
اين نمايشگاه نيز در 200 مسجد شهر مشهد برپا می‌شود كه مردم شهر بهشت می‌توانند 2000 قاب تصويرسازی مهدوی را در مساجد شهر مشاهده كنند.
به مناسبت فرا رسيدن ايام نيمه شعبان در 23 ايستگاه موجود در شهر به كمك مشاوران مذهبی به پرسش‌های دينی و شبهات شهروندان و زائران پاسخ می‌دهد.
اين غرفه با توجه به كاركرد خود غرفه «پاسخگويی به شبهات دينی مردم» نام‌گذاری شده است و در هريك از آن‌ها دو مشاور مذهبی متشكل از يك خانم و آقا كه از سوی فرهنگسرای انتظار مامور به انجام وظيفه شده‌اند مردم را در رسيدن به پرسش‌های دينی خود و رفع شبهاتشان به طور رايگان ياری می‌كنند.
اين غرفه‌ها از روز جمعه آغاز به كار كرده‌اند و تا 15 تير كه همزمان با روز نيمه شعبان است فعاليت می‌كنند و پاسخگوی مراجعان خواهند بود.
فرهنگسرای انتظار هم اين روزها، حسابی شلوغ است. روزهايی كه همزمان با ميلاد با سعادت امام زمان(عج)، وظايف اين فرهنگسرا دو صد چندان سنگين شده و مخاطبان فراوانی به انتظار مراجعه می‌كنند. گروهی از اين مخاطبان، كودكان و خردسالانی هستند كه قطعا در آينده سوالات زيادی در حوزه مهدويت و انتظار خواهند داشت و از همين سال‌های ابتدای زندگی بايد زمينه سازی فرهنگی پذيرش مهدويت و انتظار امام عصر(عج) در وجود و زندگی آن‌ها شروع شود.
بر همين اساس فرهنگسرای انتظار اقدام به انتشار 100 هزار نشريه كودك، وی‍ژه كودكان 7 تا 12 سال كرده كه در اين نشريه سعی شده به فرهنگسازی مهدويت و انتظار در ميان اين كودكان پرداخته شود تا آثار آن در آينده جامعه بيش از امروز نمايان شود.
اين نشريه شامل بخش‌هايی مانند شعر با عناوين «نگاهم كن»، «دوتا نان»، «يك سبد سيب»، «جشن تولد» و «كار خوب»، داستان تصويری «ديدار با خورشيد»، تست هوش، مسابقه چند گزينه‌ای، كاردستی ساخت شرشره‌های رنگی، جدول، تست هوش تصويری، دل نوشته كودك بحرينی كه در قيام‌های مردم بحرين بازداشت شد و ... است.
در اين نشريه مسابقه پيامكی هم برگزار شده كه در نهايت به 100 نفر از افرادی كه در اين مسابقه پيامكی شركت كرده و پاسخ صحيح دهند، جوايزی به قيد قرعه اهدا می‌شود.
شيفتگان و دلدادگان امام زمان (عج) هم گام با ديگر مردم ايران همزمان با نيمه شعبان سالروز ولادت ولی عصر حضرت مهدی (عج)با شاخه‌های گل به ديدار امام رضا (ع) رهسپار می‌شوند.
اين تجمع عظيم صبح روز نيمه شعبان در عرصه ميدان شهدا با حضور خيل عظيم زائران و مجاوران امام رضا(ع) برگزار می‌شود در همين راستا 5 هزار شاخه گل بين شهروندان توزيع خواهد كرد تا منتظران امام زمان (عج) با در دست داشتن شاخه‌های گل و زمزمه دعای فرج با پای پياده به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) قدم بردارند.
تجمع عظيم منتظران روز نيمه شعبان ساعت 9 صبح از ميدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
جشن بزرگ اميد و انتظار با حضور دو تن از مجريان كشوری و مداحان و سخنرانان به مناسبت ايام نيمه شعبان در عرصه ميدان شهدا برگزار می‌شود.
اين جشن همزمان با روز جوان در يازدهم ماه جاری آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه مصادف با نيمه شعبان ادامه خواهد داشت.
مجريان اين برنامه آقايان سيدجواد هاشمی و نظام اسلامی خواهند بود كه هر شب يك نفر از آن‌ها برنامه را اجرا خواهد كرد و هم چنين مداحانی كه در اين جشن به مداحی می‌پردازند از مداحان مشهدی هستند و در آخرين شب مراسم نيز كه مصادف با نيمه شعبان است، محمود كريمی به مداحی خواهد پرداخت.
ضمن اينكه حجت‌الاسلام علی اكبری، صديقی، فرحزاد، رحيميان و شهاب مرادی در اين برنامه به سخنرانی خواهند پرداخت.
جشن بزرگ اميد و انتظار هر شب بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در عرصه ميدان شهدا با حضور بيش از 5 هزار نفر از زائران و مجاوران امام رضا(ع) با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگي و هنری از جمله تئاتر، سرود، گروه رزم نوازان، مداحی، سخنرانی، تواشيح و نورافشانی برگزار می‌شود و تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت.
ترويج فرهنگ انتظار، ايجاد اميد و نشاط و تبليغ معارف مهدوی در بين شهروندان و زائران از جمله اهداف سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در برگزاری اين جشن‌ها است.
یادآور می‌شود، در حاشيه اين مراسم ايستگاه صلواتی پذيرايی، فروشگاه محصولات و طاق نصرت نيز برپا خواهد شد.