صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۳۶۸۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس مؤسسه درس‌هايی از قرآن بر محور قرار دادن قرآن مجيد در مأموريت‌های تبليغی، چشاندن طعم آيات الهی و بيان زيبايی‌های آن به مخاطبان تأكيد كرد و لزوم خلوص نيت مبلغان، ارائه مطالب با رعايت اصل مخاطب‌شناسی و پرهيز از تكلف در بيان در هنگام خطابه، ارشاد و گفت‌وگوی دينی را يادآور شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كارگاه آموزشی يك‌روزه «روش تبليغ دينی قرآن‌محور» با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن قرائتی برای مبلغان اعزامی به خارج از كشور در ايام ماه مبارك رمضان، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
در ابتدای اين كارگاه آموزشی، منصور اعتصامی، قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن اشاره به ضرورت توجه و اهتمام بيشتر به فرايند محوری در امر تبليغ قرآن در سياست‌های فرهنگی ـ بين‌المللی سازمان و همچنين جريان‌های تبليغی داخلی و خارجی، برگزاری اين كارگاه را در همين راستا عنوان كرد و بر ضرورت استمرار اين موضوع تأكيد داشت.
در ادامه، حجت‌الاسلام قرائتی در سخنان خود، بر محور قرار دادن قرآن مجيد، چشاندن طعم آيات الهی و بيان زيبايی‌های آن به مخاطبان تأكيد كرد.
وی همچنين بر لزوم خلوص نيت مبلغان در امر تبليغ، ارائه مطالب با رعايت اصل مخاطب‌شناسی و پرهيز از تكلف در بيان در هنگام خطابه، ارشاد و گفت‌وگوی دينی تأكيد كرد.
قرائتی با بيان برخی خاطرات تبليغی خود در داخل و خارج از كشور، بيشترين اثر تبليغی را مربوط به رفتار و عملكرد مبلغ دانست و گفت: مبلغ در تبليغ، بيشتر از يك واسطه نيست و بايد به‌خاطر داشته باشد كه تنها اثرگذار بر دل‌ها و قلب‌ها خداوند متعال است.
در حاشيه كارگاه يك روزه «روش تبليغ دينی قرآن‌محور»، نمايشگاه محصولات و كتب تبليغی مؤسسه درس‌هايی از قرآن، جهت استفاده مبلغان برپا شد.
لازم به‌ذكر است كه تعداد 58‌ نفر از مبلغان، توسط مركز بين‌المللی تبليغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ايام ماه مبارك رمضان به 39 كشور جهان اعزام خواهند شد.