صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۰۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷

گروه اجتماعی: یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأكيد بر كمك آحاد ملت ايران به مناطق زلزله زده، اظهار كرد: كمك به زلزله‌زدگان آذربايجان شرقی كمك به امام زمان(عج) و نشان‌دهنده هويت اسلامی ماست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی، مرجع تقليد شیعیان 13 شهريورماه در ديدار اعضای ستاد كمك‌های مردمی قم به مناطق زلزله زده، گفت: ايجاد اين ستاد و خدماتی كه شما انجام می‌دهيد بسيار موجب خوشحالی است و بدانيد امام زمان(عج) هم نگران وضع مردم اين مناطق است.
وی اظهار كرد: كمك به مردم اين مناطق كمك مستقيم به حضرت وليعصر(عج) است زيرا ايشان نیز برای مصيبت‌های اين مردم نگران هستند و همه آحاد مردم به‌ويژه مردم قم بايد در اين كار مشاركت داشته باشند.
استاد برجسته حوزه با اشاره به روايتی از پيامبر(ص) ادامه داد: همان طور كه در دستورات اسلامی آمده است مردم بايد در اين موارد هويت انسانی و اسلامی خود را نشان دهند.
اين مرجع تقليد يادآور شد: مؤمنان مانند يك جسم هستند كه اگر در يكی از اعضای آن خللی ايجاد شود بقيه نيز به درد می‌آيند و ما هم بايد اين چنين رفتار كنيم.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه به زلزله‌زدگان هم از ديد انسانی و هم دينی و اسلامی بايد كمك شود، افزود: ما بايد با تمام توان خود برای رفع مشكلات آنان تلاش كنيم و حرم حضرت معصومه(س) و حوزه و ساير نهادها نيز پيشقدم باشند.
وی كمك به ضعفا را نشانه مسلمانی دانست و بيان کرد: كمك به مردم آذربايجان شرقی كه مردمی مؤمن و شيعه واقعی هستند ضروری و امری طبيعی و وظيفه انسانی است كه به كمك مردمان ضعيف و آسيب ديده بپردازيم.
وی با بيان اينكه كمك به اين مردم ثواب زيادی دارد و ما هم هر قدر توانسته‌ايم كمك كرده‌ايم، ادامه داد: من خودم اگر می‌توانستم به‌عنوان عمله و كارگر در اين مناطق كار می‌كردم،‌ اين خيلی ثواب دارد و شرايط به وجود آمده فرصتی برای آزمون و امتحان ماست.
آيت‌الله‌العظمی صافی با ابراز خوشحالی از كمك مردم قم به زلزله‌زدگان عنوان كرد: مردم قم با توجه به سابقه مذهبی خود از برگزاری هفته همياری با مردم آذربايجان استقبال خوبی خواهد كرد و كوتاهی نخواهند كرد و نكته مهم اين است كه شما بتوانيد با اين كارتان خوشحالی امام زمان(عج) را فراهم كنيد.
وی در پايان بر لزوم خدمت به بازماندگان زلزله اخير تأكيد كرد و گفت: مشاركت در اين امور خير نشان‌دهنده مسلمانی ماست و بايد از اين آزمايش سربلند بيرون بيایيم.