صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۲۵۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

گروه فعالیت‌های قرآنی: از ابتدای مهرماه سال جاری، برنامه راديويی گامی به سوی نور با رويكرد غيرحضوری حفظ قرآن كريم در شبكه راديويی خراسان رضوی آغاز به كار كرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نشست خبری مشترك اداره كل اوقاف و امور خيريه و صدا و سيمای خراسان رضوی در خصوص برنامه راديويی گامی به سوی نور با رويكرد غيرحضوری حفظ قرآن، صبح امروز، 12 مهرماه در محل سالن اجتماعات صدا و سيمای خراسان رضوی برگزار شد.
در اين نشست حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مديركل صدا و سيمای خراسان رضوی برگزار شد، با بيان اينكه اين طرح يك برنامه آموزشی با عنوان گامی به سوی نور در صدای خراسان رضوی است، گفت: اين برنامه همه روزه به جز روزهای تعطيل از ساعت 10:30 صبح آغاز و تا 11 صبح ادامه دارد و تكرار آن نيز همه روزه ساعت 16:30 پخش می‌شود.
وی ادامه داد: در اين برنامه اساتيد كشوری در موضوع حفظ قرآن كريم حضور دارند که با داوطلبان ارتباط برقرار كرده و توضيحات لازم را در اين خصوص ارائه می‌دهند؛ همچنین در اين برنامه به بحث مفاهيم نيز توجه شده، زيرا كه حفظ و روخوانی بايد عمق مفهومی پيدا كنند.
مديركل صدا و سيمای خراسان رضوی با بيان اينكه اين طرح برای مقاطع مختلف سنی در نظر گرفته شده است، افزود: داوطلبان می‌توانند ظرف مدت 6 ماه موفق به حفظ جزء‌های يك، دو و 30 شوند.
در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌ن‍ژاد، مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی بيان كرد: در راستای امر مقام معظم رهبری در خصوص حركت به سمت جامعه 10 يا 15 ميليونی حافظ قرآنی، اين امر به صورت يك تكليف در دستور كار سازمان اوقاف قرار گرفته است.
وی با بيان اينكه مقام معظم رهبری نقش محوری و برجسته‌ای در موضوع قرآن كشور داشته‌اند، افزود: بر اين اساس و در راستای امر رهبری تاكنون بيش از 9 هزار نفر در مقاطع مختلف در سامانه طرح حفظ قرآن استان ثبت‌نام كرده‌اند که 91 استاد و انديشمند قرآنی در اين مسير با ما همراهی و همكاری می‌كنند.
گنابادی‌نژاد ادامه داد: در مجموع 128 امامزاده و بقعه متبركه و 20 مسجد در سراسر استان ميزبان اين محافل قرآنی هستند.
سپس محمد آصفی، معاون صدای مركز صدا و سيمای خراسان رضوی گفت: رويكرد سياست‌گذاری برای شبكه راديويی استان در سه سرفصل فرهنگ عمومی، معارف اهل بيت(ع) و آموزه‌های قرآن مجيد است كه شبكه راديويی استان با تلفيقی از اين سه مولفه آماده خدمت به زائران و مجاوران شده است.
وی با اشاره به ويژه برنامه راديويی گامی به سوی نور با رويكرد غيرحضوری حفظ قرآن افزود: همزمان با سال تحصيلی اين برنامه با مشاركت اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی كليد خورد و بناست در مهر و آبان حفظ جزء 30 صورت بگيرد.
آصفی با بيان اينكه در اين برنامه همراه با حفظ، مفاهيم قرآن نيز در دستور كار قرار دارد، ادامه داد: بهره‌گيری از حضور كارشناسان حوزه حفظ و مفاهيم قرآن كشور يكی از ويژگی‌های برجسته اين برنامه است.
در پايان اين نشست عليرضا آينه‌دار، معاون سيمای شبكه استانی خراسان رضوی تصريح كرد: شبكه استانی خراسان رضوی به دليل اينكه شبكه پايتخت معنوی و قطب قرآنی كشور است، ماموريت‌های خاصی را در موضوعات قرآنی برای خود تعريف كرده است.
وی با بيان اينكه در 6 ماه گذشته بيش از 34 هزار و 585 ساعت برنامه قرآنی در صدا و سيمای استان پخش شده است، افزود: دو و نيم ساعت از 24 ساعت به طور مستقيم به برنامه‌های قرآنی اختصاص دارد.
در پايان اين نشست عليرضا آينه‌دار، معاون سيمای شبكه استانی خراسان رضوی تصريح كرد: شبكه استانی خراسان رضوی به دليل اينكه شبكه پايتخت معنوی و قطب قرآنی كشور است، ماموريت‌های خاصی را در موضوعات قرآنی برای خود تعريف كرده است.
وی با بيان اينكه در 6 ماه گذشته بيش از 34 هزار و 585 ساعت برنامه قرآنی در صدا و سيمای استان پخش شده است، افزود: دو و نيم ساعت از 24 ساعت به طور مستقيم به برنامه‌های قرآنی اختصاص دارد.
آينه‌دار ادامه داد: همچنين 249 زيرنويس، 200 تيزر و آونس قرآنی و 85 برنامه كوتاه قرآنی از شبكه استانی در سال 91 پخش شده است.
معاون سيمای شبكه استانی خراسان رضوی گفت: در طرح سراسری 1441 كه در شبكه قرآن با مشاركت شبكه‌های استانی برگزار می‌شود، شبكه استانی خراسان رضوی يكی از بهترين شبكه‌ها در اين طرح انتخاب شده است.
وی اظهار كرد: شبكه استانی خراسان رضوی به دليل اينكه شبكه پايتخت معنوی و قطب قرآنی كشور است، ماموريت‌های خاصی را در موضوعات قرآنی برای خود تعريف كرده است.
معاون سيمای شبكه استانی خراسان رضوی تصريح كرد: شبكه استانی خراسان رضوی تنها شبكه‌ای است كه پس از شبكه قرآن بيشترين برنامه‌های قرآنی باكس ثابت ترتيل و جزء خوانی قرآن دارد.
آينه‌دار با بيان اينكه در ماه مبارك رمضان هر سال نيز يك باكس به اين باكس ترتيل و جزء خوانی اضافه می‌شود، افزود: افتخار شبكه استانی اين است كه علاوه بر اينكه خود دو باكس جداگانه به ترتيل و جزء‌خوانی قرآن می‌پردازد، دو شبكه ديگر را هم پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به فعاليت‌های قرآنی اين شبكه گفت: ترتيل قرآن، برنامه‌های تركيبی، برنامه‌های تفسير قرآن، مسابقات و مستندهای قرآنی، پخش زنده محافل انس با قرآن و ... از ديگر فعاليت‌های قرآنی شبكه استانی است.