صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۲۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

گروه سلامت: معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت با بيان اينكه مهم‌ترين چالش حوزه قرآن‌پژوهی و طب نبود متدولوژِی و رهبری واحدی در اين زمينه است، گفت: مباحث اين حوزه بايد نقد، ثبت و ضبط و در قالب كتاب درسی در دانشگاه‌های علوم پزشكی تدريس شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مصطفی قانعی، معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در بازديدی 2 ساعته به همراه اسلام آقاپور، دبير اجرايی كميته راهبردی قرآن‌پژوهی و طب وزارت بهداشت، با حضور در محل سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور و خبرگزاری ايكنا با فعاليت بخش‌های مختلف اين مجموعه آشنا شدند.
معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در نشست مشترك با مسئولان سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور و خبرگزاری ايكنا، با اشاره به برگزاری كنگره‌های قرآن‌پژوهی و طب در سطح دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور گفت: در طی برگزاری دو ساله اين‌ كنگره‌ها مهم‌ترين خلائی كه در اين حوزه احساس می‌شود عدم وجود يك متدولوژی و رهبری واحد در اين زمينه است.
معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه وجود اين ضعف‌ها بايستی اصلاح و در تلاش برای طراحی متدلوژی يكسان در زمينه قرآن‌پژوهی و طب باشيم، ادامه داد: هم اكنون مبحث مورد نياز در اين زمينه اصلاح زير ساخت‌های است كه اين توانمندی در نمايندگی‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور برای پشتيبانی امور وجود دارد و در شرايطی كه در دوره پايانی دولت قرار گرفته‌ايم بايستی فعاليت‌ خود را بر روی دانشگاه‌ها به عنوان مراكزی دارای توانمندی‌های استمرار يافته متمركز كنيم.
قانعی با پيشنهاد تقسيم برنامه‌های قرآنی در بين 50 دانشگاه علوم پزشكی كشور و اختصاص برنامه‌های مدون و خاص در اين حوزه، افزود: خبرگزاری‌ها در اين زمينه به عنوان مراكزی جريان‌ساز نقش عمده‌ای را برای ورود دستگاه‌های مختلف ايفا كنند، در شرايطی كه غرب در پی طراحی مدلی برای سلامت معنوی است، متاسفانه ما نتواسته‌ايم مطالب قرآنی را استخراج و به زبان علمی مطرح كنيم.
معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه هم اكنون علاقه‌مندان بسياری در زمينه قرآن‌ و سلامت وجود دارد، ادامه داد: بايستی با كشش و ظرفيت خبرگزاری ايكنا برای سياست‌گذاری مناسب در اين حوزه گام برداريم و با مرتبط كردن تيم‌های موجود با اين خبرگزاری به ارائه پيوست در حوزه سلامت بپردازيم.
وی خواستار سياست‌گذاری سلامت از ديدگاه قرآن كريم شد و افزود: مباحث ارائه شده اين زمينه بايستی نقد، ثبت و ضبط شود و سپس در قالب كتاب درسی در دانشكده‌های بهداشت تدريس شود؛ هم‌اكنون معاونت تحقيقات وزارت بهداشت نيز با برگزاری گارگاه‌های تدريس متدولوژی و پرداخت به مسائل نظريه فرضيه و آزمون اين حوزه در حال برداشت خلأ از اين مقوله و طراحی مباحث آموزشی برای گروه‌های مختلف است.
براساس گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد مهدی تقوی، مدير عامل خبرگزاری ايكنا در اين نشست با اشاره به حوزه‌‌های سلامت و اقتصاد تصريح كرد: اين حوزه‌ها دو بالی است كه می‌تواند به خوبی با نيازهای بشريت درگير شود و با توجه به ظرفيت 40 زبانه بودن ايكنا تلاش برای ارائه اين گونه مباحث برای جهانيان به شدت وجود دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد مهدی تقوی با بيان اينكه به ترجمه اين مطالب در 40 زبان خبرگزاری نيز بايد تمركز كنيم اظهار كرد: حركت در اين عرصه می‌تواند بسيار تاثير گذار باشد و اميدواريم با همكاری هر دو نهاد بتوانيم حقانيت قرآن و اسلام را به ‌خوبی برای تمامی جهانيان تببين كنيم.
وی با اشاره به ظرفيت بالای حوزه‌های علميه و دانشگاه‌های علوم پزشكی برای پرداخت به مباحث اين حوزه ادامه داد: هم اكنون نيز سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور با راه‌اندازی مراكز پژوهشی در دانشگاه قم و ارتباط مستمر با حوزه‌های مختلف در پی پيش برد اهداف متعالی اين مقوله و مهجوريت زاديی از قرآن كريم است.
براساس گزارش ايكنا، معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت پس از اين نشست با فعاليت‌های بخش‌های مختلف اين مجموعه آشنا شد؛ در بخشی از اين ديدار دبير سرويس سلامت ايكنا به تشريح اقدامات اين سرويس و راه‌اندازی نخستين داروخانه قرآنی كشور توسط اين مجموعه پرداخت كه با مورد توجه قرار گرفتن فعاليت‌های اين حوزه و به ويژه تقدير وزير بهداشت از اين سرويس در حالی كه تنها دو ماه از فعاليت آن می‌گذشت، قانعی خواستار فعاليت‌های هر چه بيشتر برای پيشبرد اهداف اين حوزه شد.