صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۳۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶

گروه اندیشه: اضطراب مخصوص افرادی است كه از آينده نامشخص خود ترس دارند و راه‌حل اين مشكل به خوبی در قرآن تبیين شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دكتر سعيد عبدالحسينی، رئيس بيمارستان فوق تخصصی رضوی بهترين راهكار برای جلوگيری از اضطراب را استفاده از جهان‌بينی قرآنی عنوان كرد و گفت: در واقع اضطراب مخصوص افرادی است كه از آينده نامشخص خود ترس دارند و راه‌حل اين مشكل به خوبی در قرآن تبیين شده است.
وی اطلاع‌رسانی در زمينه آموزش‌های دينی برای رفع اضطراب را ضعيف ارزيابی و تصريح كرد: بايد نعمت‌هايی را كه در زمينه پيشگيری و درمان اضطراب داريم به خوبی برای افراد جامعه تبيين كنيم تا بتوانيم از آن‌ها به شكل خوبی استفاده كنيم.
رئيس بيمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به اينكه در مورد اين مسئله تلفيق علوم و دين می‌تواند بسيار كمك دهنده باشد، ادامه داد: در اين راستا بايد از همكاری اساتيد حوزه و دانشگاه استفاده كرد.
عبدالحسينی با اشاره به شيوع اضطراب در كودكان و نوجوانان تاكيد كرد: فيلم‌ها و بازی‌های كامپيوتری در بروز اضطراب در كودكان و نوجوانان نقش به سزايی دارد.
رئيس بيمارستان فوق تخصصی رضوی در ارتباط با علائم اضطراب خاطرنشان كرد: اضطراب در واقع يك نوع تشويش روحی است كه می‌تواند روی ارگان‌های مختلف بدن تاثير بگذارد و علائم متفاوتی را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اين اختلال می‌تواند علائمی مانند تپش قلب، عرق كردن بدن، دردهای معده و ديگر مشكلات در بزرگسالان و يا با علائمی مانند پرخاشگری، جويدن ناخن، انزوای اخلاقی و ... در كودكان و نوجوانان بروز پيدا می‌كند ولی به طور كلی نمی‌توان از علائم به خصوص برای اختلال اضطراب نام برد.
رئيس بيمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به برگزاری نخستين كنگره بين‌المللی اضطراب در اين بيمارستان خاطرنشان كرد: اميد می‌رود كه بازخوردهای اين كنگره به صورت‌های مختلف برای پيشگيری و درمان اين اختلال برای اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار گيرد.
وی با اشاره به اهميت پرداختن به مقوله اضطراب تصريح كرد: بسياری از بيماری‌های جسمی و عصبی انسان ريشه در اضطراب دارد و متاسفانه تاكنون به آن به شكل كامل پرداخته نشده است.
وی با اشاره به اينكه بيشترين ريشه‌های پيشگيری از اضطراب در آموزش‌های دينی و به ويژه قرآن آمده است، تاكيد كرد: در اين زمينه اعتقاد داريم مطالب زيادی برای گفتن از سوی مسلمانان وجود دارد و افراد غير مسلمان می‌توانند از آن استفاده كنند.