صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۳۵۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

گروه اقتصاد: نام‌گذاری‌ سال‌های اخير با عناوين اقتصادی مانند اصلاح الگوی مصرف، توليد ملی و حمايت از كار و سرمايه ايرانی مؤيد اين مطلب است كه رويكرد اقتصاد در شرايط فعلی از حساسيت بيشتری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، محسن جليلی، دبير جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ريحانه»، در آيين افتتاحيه اين جشنواره كه ديروز، 30 مهرماه، در سالن اجتماعات موزه ملی برگزار شد، اظهار كرد: چند سالی است كه نام‌گزاری‌هايی كه توسط مقام معظم رهبری صورت می‌گيرد، از سال نوآوری و اصلاح الگوی مصرف گرفته تا سال كار مضاعف و امسال هم كه به نام سال توليد ملی و حمايت از كار و سرمايه ايرانی نام گذاری شده، اقتصادی است كه اگر به دقت به اين موضوع نگاه كنيم، درمی‌يابيم كه رويكرد اقتصاد در شرايط فعلی از حساسيت بيشتری برخوردار است.
وی افزود: بحث اقتصاد در سطح كلان كشور و اين كه چطور می‌توانيم اين بحث‌های اقتصادی را نهادينه كنيم، نقش خانواده و ابزارهای فرهنگی را پررنگ‌تر می‌سازد، حال سؤال اين است كه چرا نهاد خانواده انتخاب شده است كه در پاسخ بايد گفت بدون شك بانوان و زنان خانواده عنوان سكانداران اصلی خريد در منازل هستند.
جليلی ادامه داد: اگر اين فرهنگ در زنان ايرانی جا بيفتد كه كالای ايرانی استفاده كنند، از آنجا كه استفاده از كالای ايرانی به عنوان يكی از نشانه‌های هويت ملی و عرق ملی می‌باشد و ما نيز به ايرانی بودن خودمان افتخار می‌كنيم باعث می‌شود بسياری از ابزار و مشكلات اقتصادی را بتوان رفع كرد و واژه اقتصاد مقاومتی كه در چند ماه اخير مطرح شده متضمن همين مسئله است.
وی تصريح كرد: واژه پيچيده‌ی اقتصاد مقاومتی كه در چند ماهه اخير مطرح شده بيانگر همين مسئله است و در واقع واژه‌هايی مانند اقتصاد مقاومتی برای آحاد مردم و افرادی كه آشنايی با مقولات اقتصادی ندارند به آسانی درك نمی‌شود، بنابراين ابزارهای هنری و ابزارهايی مانند فيلم و سينما می‌توانند برای انتقال اين مفاهيم مورد استفاده قرار گيرند.
دبير جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ريحانه» اظهار كرد: ما بايد به خانواده‌ها و افراد مختلف جامعه نشان دهيم كه اقتصاد مقاومتی، يك نوع رياضت اقتصادی نيست، بلكه استفاده درست از منابع است و در واقع اين جشنواره محلی است برای پيوند هنر و اقتصاد و لازم است در اين راستا دست تمامی هنرمندان را به گرمی بفشاريم.
وی افزود: هنرمندان می‌توانند كمك قابل توجهی در اين مسير داشته باشند و لذا بايد به تلاش‌های اين قشر در فرهنگ‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارج نهاد و چون طرح، طرحی ملی است و عزم ملی هم برای اين امر می‌طلبد، لذا اميد است راهكارهايی كه در طول مدت جشنواره شكل می‌گيرد، باعث رشد و تعالی در اين مسير حساس شود.
جليلی ادامه داد: افتتاحيه جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ريحانه» صرفاً شروع كار است و تا بهمن‌ماه كارها و فعاليت‌های مهم و زيادی در پيش رو خواهد بود كه در قالب اين جشنواره بايستی به بهترين نحو ممكن صورت پذيرد و در طول اين مدت هنرمندان كارهای فاخر خودشان را به دبير خانه جشنواره ارسال خواهند كرد.
دبير جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ريحانه» خاطرنشان كرد: در بهمن ماه اين آثار پس از داوری نهايی به اكران عمومی گذاشته خواهد شد و نمايشگاه عكسی نيز در همين راستا برگزار خواهد شد و در حقيقت تمام اين فعاليت‌ها در اين راستا است كه به نقطه‌ای برسيم كه هويت ايرانی و عرق ملی در تمام بخش‌های اقتصادی مطرح باشد.
دبير جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ريحانه» در ادامه تأكيد كرد: ما بايد به نقطه‌ای برسيم كه افتخار كنيم به اين كه كالای ايرانی استفاده می‌كنيم كه باعث می‌شود در مقابل توليد كننده ما نيز اين افتخار را داشته باشد كه كيفيت بسيار برتر و عالی از اين كالاها را به مردم ارايه دهد.