صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۳۰۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹

معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بيان كرد: توسعه فرهنگ قرآنی، مهم‌ترين رسالت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از ستاد خبری سومين المپياد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی، معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتاميه سومين المپياد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم كه در مجتمع ياوران مهدی(عج) شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: قرائت و كتابت قرآن كريم، زيباترين و والاترين هنرهای انسان است.
وی با بيان اينكه قرآن كريم با معارف خود، عقل انسان را فتح می‌كند، بيان كرد: قرآن كريم دل انسان‌ها را با هنرهای خود تسخير می‌كند و بدون شك از زيباترين هنرهای عالم هستی، هنر تلاوت قرآن كريم است كه بايد در سطح كشور نيز گسترش يابد.
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعاليت‌های قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم، اعلام كرد: مهم‌ترين و با اهميت‌ترين رسالت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم، توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است به اين معنا كه توسعه معرفت، ايمان و عمل قرآنی در اولويت‌های فعاليت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم است.
وی در پايان عنوان كرد: توسعه دانش‌های هنر محور و هنرهای قرآنی نيز بايد از بزرگترين اهداف دانشكده علوم قرآنی سراسر كشور باشد.