صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

گروه سیاسی: طالح باقراف، روحانی سرشناس آذری كه در زندان به سر ‌می‌برد، در نامه‌ای خطاب به ميكاييل جباراف، وزير علوم جديد آذربايجان گفت: مبارزه ما عليه همه بی‌قانونی‌ها در كشور است كه ريشه اين بی‌قانونی‌ها نيز در رژيم حاكم بر آذربايجان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه منطقه آسیای مرکزی، این روحانی آذری در نامه خود نوشت: خطاب به كسانی كه در داخل حكومتند می‌گويم تا دير نشده بيدار شويد همه تلاش‌تان برای مخوف جلوه دادن اسلام‌گرايان به غرب به هدر رفته و اين تلاش‌تان نتيجه معكوس داشته است و ممنوعيت حجاب در آذربايجان و غيرقانونی بودن حبس شركت‌كنندگان تظاهرات مسالمت‌آميز در اعتراض به ممنوعيت حجاب در مقابل وزارت علوم حتی از سوی غرب نيز مورد تأييد قرار گرفته است.
باقراف در اين نامه افزوده است، معرفی تظاهرات مسالمت آميز به عنوان افراط‌گرای اسلامی به غرب بی‌نتيجه بوده و اين حركت مؤمنان به بخشی از جنبش اصلاحات دموكراتيک در كشور تبديل شده است.
اين روحانی در بند در پايان خطاب به وزير تحصيل آذربايجان گفت:با اين كه ممنوعيت حجاب پيشنهاد وزير سابق علوم نبوده، ولی وی با برجا گذاشتن خاطره بد در ذهن مؤمنين، از پست خود بركنار شده است.
باقراف در اين نامه می‌افزايد: فرد جوانی جانشين وزير سابق شده است و به نظر می‌رسد كه تفكرات سالمی دارد اميدواريم كه وی برای آنکه مانند همكار سابقش خاطره بدی از خود در اذهان ايجاد نكند، دست كم تلاش‌هایی انجام دهد.